Gå til innhold

God videospiller med formatvalg på PSP?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Har nylig konvertert en film til .mp4, dessverre i feil format (mtp oppløsning). Alle ble brått veldig lange i ansiktet, og jeg ser ingen mulighet for å få tilbake de svarte barene oppe og nede. Noen som vet om en videoavspiller (homebrew) til PSP som kan legge på slike? Omtrent slik som VLC, der har du jo en masse formatvalg. Noe lignende til PSP hadde vært fantastisk! Tok tre timer å konvertere med H264 codecen, vil nødig gjøre det igjen med det første...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns at PSP Video 9 er et supert program. Det er bare å laste opp filmen der, så konverterer den, så er det bare å laste det opp til PSP'en. Siden PSP støtter .mp4 format så er det bare å legge det på VIDEO mappen på PSP, men tror man måtte forandre på navnet til et eller annet..

Lenke til kommentar

Prøvde PSP Video 9, men hele programmet virket veldig useriøst. Ikke for det, jeg satte i gang med en encoding. Googlet litt til og fant "PQ PSP Movie Creator" som hadde støtte for H264 codecen. Fila ble halvparten så stor med omtrent lik kvalitet, så jeg gikk for den i stedet.

Bigfatty: Skal prøve det. :)

Lenke til kommentar
Jeg trokke PMP format funker på vanlig PSP.. Du må ha OE for å kunne kjøre pmp har jeg hørt.. Og PSP Video 9 er det beste programmet om du skal ha filmer på PSP'en.

8974807[/snapback]

Feil. Jeg kjørte PMP(programmet) når jeg hadde 1.5.

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Jeg har 2.71 SE-B og kan kjøre stort sett all HB jeg har kommet over. Bruker GAME150 for 1.50 HB og GAME271 for annen HB. Omtrent all min HB ligger dermed i GAME150. Ja jeg fikk kjørt PMP programmet, med GUI'en, spolefunksjoner o.l. gjorde at jeg droppet det. Om jeg skrur av PSP'n eller ikke vil se hele filmen på en gang må jeg spole igjennom hele fra begynnelsen av (som tar en evighet). Prøvde både PMP Mod 2.01, 2.00 og 1.02, alle så likt ut med de samme (dårlige) spolefunksjonene. Når jeg ser den i XMB kan jeg jo fortsette filmen der jeg var etter standby.

Hverken PSP Video 9, PSP Movie Creator eller PMP ser ut til å like kinoformatet på filmen jeg prøver å få inn på PSP'n. Uansett blir filmen strekt i en eller annen retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...