Gå til innhold

Ny mobil, helst Sony eller Nokia.

Anbefalte innlegg

Hei som overskriften sier ønsker jeg meg ny mobil.

Prisgrensen er vel rundt 3.5k

EDIT: LYST på en med 1 gb minnekort.

(dette er bare noe jeg vil, ikke ett krav)

Bra kamera.

Uten abonnemang.

Ikke en tjukk jævel:)

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva bruker du mobilen din mest til og hva kan du tenke deg å bruke den til på en tlf som gps mp3 osv

eller er det det vanlige, ringing og sms pluss kamera som du nevner..

edit: SebastianS edit.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

vet ikke hvor bra kamera du trenger men her er mobiler med autofokus i prisguiden.

k550 har edge, lys, er liten, men har lavoppløst skjerm og ikke så bra kamera. se bildene i testen i linken.

tastene kan være litt små, test i butikken.

den har også femveis navigasjonstast som som regel holder lenger enn joysticker.

har 7 timer taletid og 350 timer standby

k800 har et godt kamera, 3g, bra skjerm, blits og gode taster, men mangler edge, er stor og har problemer med linsedeksel som kan gå opp i lommen.

har 7 timer taletid og 350 timer standby

k810 er en nyere og tynnere versjon av k810, som ikke har problemet med linsedekselet.

den har også trackid og koster mer.

har 10 timer taletid og 400 timer standby

n73 har et godt kamera, 3g, edge, bra skjerm, men er stor og du må finne ut om du vil ha series 60. (operativsystemet)

du bør også teste tastene i butikken.

har 4,5 timer taletid og 348 timer standby

n73 Music Edition skriver jeg ikke om for jeg husker ikke alle forskjellene og du bruker ikke mp3..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

siden du ikke vil ha en mursteinmobil så står det vel mellom k550 eller k810,

avhengig om du vil ha mye bedre kamera, blits og skjerm eller en mye mindre og noe tynnere telefon, med et ikke veldig bra kamera, men som kanskje holder lenger..

Lenke til kommentar
Ville du anbefalt SE w610i og w880i?

8982258[/snapback]

jeg var/er igang med å skrive om de andre mobilene som ikke har så bra kamera hvis du ikke trengte det.

det er ikke alle som liker tastene til w880, de er litt små og kort fra hverandre.

kameraet er dårlig, hvis du leser testen det er linket til på siden til w880 i prisguiden ser du hvor dårlig.

skjermen er bra, den er syltynn,

og w610

om jeg ville anbefalt noe..

jeg har ikke prøvd alle disse telefonene grundig selv, men jeg har tanker om ting og leser erfaringer, tester og prøver litt andres telefoner..

nei, du snakker om micro secure digital og memory stick micro.

8977868[/snapback]

Jeg eller han?

8982317[/snapback]

jeg skrev dette samtidig med han og da kom hans sekunder før meg.

legegr ut denne uferdige posten for nå har jeg ikke tid, brukte bare sekunder på denne. oppdaterer senere..

edit: dette er en helt uferdig post, det at det står "og w610" pluss noe under betyr ikke at det har noen sammenheng.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Om du vil ha godt kamera, skal du være obs på at W610i er siste SE W-serie mobil med autofokus!

W610i er mer eller mindre en krympet w810i.

Ps. w610i har det nye, mindre minnebrikkedesignet!

Om du vil ha en helt "hot" SE mobil med autofokus, må du gå for en K-serie mobil.

Da skal du vite at K-serie mobilen har dårligere mp3-spiller enn W-serie mobilene!

Yep, SE har delt segmentet mellom K og W, ved å enten lobotomere mp3-spilleren på K-serien, eller å lobotomere kameraet på W-serien.

Nokia er ikke like bra på kamera, sånn er det bare i mine erfaringer.

Vi kan gjerne diskutere dette, men selv K750i sitt kamera er flere lysår bedre enn kamera på min Nokia E65 mobil.

Ellers, vedrørende minnebrikke:

Til min Nokia E65 gav jeg 169kr for 2gb microSD minnebrikke (Kingston) på komplett.no, da med adapter så den går i SD-kortleser!!

Minnebrikke er somregel noe av det billigste ved kjøpet, men sjekk gjerne priser om det er en helt "hot" minnebrikketype.

Så kommer mine innspill:

jeg skal ikke si: Nokia er best, Sony Ericsson er best, walkman mobil er best, etc. Pga det er individuellt hva som er best for deg.

Om du er ute etter en mp3-mobil, ville jeg kjøpt en W-serie SE mobil, W610i eller nyere. Om du er ute etter en Kameramobil, ville jeg sett på en K-serie SonyEricsson (nyere type).

Om du vil ha en hybrid mellom kamera og mp3, er nok desverre W610i siste modellen der du får pose og sekk!

Det skal sies W610i er ganske kompakt og den er teknisk overlegen feks. w880i.

W880i kjøper du bare, om du er en tulling.

Greit nok, jeg har vært tulling før og brukt 6000kr på Nokia 8850, hehe... Men, men.. :p hysj!! hehe..

Om du ikke skal bruke mobilen til kamera, ville jeg også vurdert litt "smartere" mobiler med symbianos.. Feks. Nokia E65 som jeg har nå, er jeg veldig fornøyd med. Mobilen er kompakt, har bra batterilevetid og du får billig minne til den.

4gb microsd koster ca 550kr hos komplett.no, mot 169kr for 2gb.

Du kan lagre / installere, o.l. på eksternminnet.

dog er kameraet såpass dårlig under skumring, at du bør ikke satse på å dokumentere ferien med mobilen din, noe jeg uansett ikke ville gjort.

Jeg har ikke testet mp3-funksjonaliteten på e65, men det sies den skal være god. Forøvrig skal det nevnes du må kjøpe en adapter for å koble på mini-rjack til nokiaen (koster angivelig 60kr).

Ps. du kan låse opp mobiler med operatørsperre på sider som www.unlock.no , men de låser ikke opp E eller N serien til Nokia.

Min mobil var ikke låst (jippi!), men man kan også betale operatøren 600kr for å få den låst opp.

dog må man også regne med hva det abbonnementet man binder seg til vil koste..

Om du ser en mobil koster 4500kr uten abb, men du kan få den for 1000kr med telenor.

Så er det gjerne 139kr x 12 = 1668kr

1668kr + 1000kr = 2668kr

2668kr + 600kr (unlock, lovlig) = 3268kr

Da har du fremdeles spart penger på mobilen, i forhold til å kjøpe den uten abb og uten binding!

Vær obs på at mange mobiler osm selges uten abb, fremdeles har binding! Jeg har vært rundt i "alle" butikker og såvidt jeg kom frem til, var det bare elkjøp som solgte mobilene uten binding, om de solgte de uten abb (prisen du ser i butikken).

Om du kjøper en "vanlig" mobil, kan du også som sagt unlocke den på www.unlock.no (som visstnok er lov, iflg. Norsk lov!).

Da kan du gjerne kjøpe en w610i for 1kr med et abb som gjerne koster 139kr mnd, som da blir 1668 + 1kr = 1669kr.

Unlock tar vel 50kr elns for koden, så da havner du på rundt 2000kr.

Til sammenligning koster mobilen ca 2600-3400kr uten abb og uten binding, i butikk.

Lenke til kommentar

"W610i er mer eller mindre en krympet w810i."

den har også dårligere kamera.

"Da skal du vite at K-serie mobilen har dårligere mp3-spiller enn W-serie mobilene! Yep, SE har delt segmentet mellom K og W, ved å enten lobotomere mp3-spilleren på K-serien, eller å lobotomere kameraet på W-serien."

dette er sånne ting som jeg ikke husker å nevne men bare vet..

tenker liksom på det som "selvsagt"

"Om du er ute etter en mp3-mobil, ville jeg kjøpt en W-serie SE mobil, W610i eller nyere. Om du er ute etter en Kameramobil, ville jeg sett på en K-serie SonyEricsson (nyere type)."

nyere type? du sier mye "sånn og sånn er det" her, men det er bedre om man tar en og en mobil.

en nyere mobil kan ha raskere prossesor men en litt eldre mobil som var dyrere kan ha bedre lydkvalitet for eksempel. noen regler er det, som ikke blindt følger illusjonen som produsentene vil vi skal tro på at de for hver modell "plutselig" har oppdager at den nye telefonen kan forbedres med en bedre skjerm til samme pris. prisene synker ja, men ikke så fort.

"Om du vil ha en hybrid mellom kamera og mp3, er nok desverre W610i siste modellen der du får pose og sekk!"

untatt W960 i fremtiden da. jeg følger ikke emd på rykter men det kan hende at for eksempel kserien, uansett hva den står for nå, vil ha walkman og kamera-fokus i fremtiden. de har vel tenkt til å samle dette en gang, når de har overbvist folket om at en mobil kan være en "orntli mp3spiller" og alle andre grunner de har..

"W880i kjøper du bare, om du er en tulling."

w880 er en designmobil som har hengt seg på tynn mobil-trenden. den er dyr, men det kan ha utslag i for eksempel lydkvalitet. den er "deilig", men jeg vil ikke si "dum", spesifikasjonene er bra.

"Om du ikke skal bruke mobilen til kamera, ville jeg også vurdert litt "smartere" mobiler med symbianos.. "

?? javel?

han kan vurdere det ja, han må fortelle mer hva han vil ha, nå lurte han på mp3 mobiler som jeg spurte om..

"Du kan lagre / installere, o.l. på eksternminnet."

java har alle telefoner, men series 60 programmene har vel muligheten til (og ryktet på, og derfor samles folk om å lage det) å være mer avansert.

"Jeg har ikke testet mp3-funksjonaliteten på e65, men det sies den skal være god."

synd ikke nokia har muligeten til å la en prøve ut menyene på nett som SE.. :(

"Om du kjøper en "vanlig" mobil, kan du også som sagt unlocke den på www.unlock.no (som visstnok er lov, iflg. Norsk lov!)."

du kan unlocke den, så det er fysisk mulig å bryte avtalen med operatøren, men det er ulovlig selve det å å bryte avtalen med operatøren. men nå leste jeg ikke så nøye hvilket tilfelle du snakekr om, har dårlig tid..

8985717[/snapback]

hadde ikke tid til å lage quote rundt alle sitatene..

edit: noen små spredte feil

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Takk for alle innspill!

Men jeg kan få den mobilen  SE k550i til ca 1500 kr!

Hvor får jeg kjøpt minnekort på 1gb til den ?

MS micro(m2)  Finner det ikke hardware:S

8988001[/snapback]

elprice fyren sa han kunne skaffe meg 2gb ms micro til 2-300kr (butikkpris), men vet ikke om det er vanlig pris.

Sjekk prisguide på hw.no eller kelkoo.no, evnt bare søk i de største datakjedenes nettbutikker, da får du en god pekepinn. evnt kan du også si til butikkselger: jeg tar den om jeg får rabatt på minnekortet.

kanskje de gir deg gratis minnekort eller gjerne halv pris på det.

Ikke forvent deg alt for mye på en sponset mobil, tror ikke de har så stor avanse på de.

Lenke til kommentar

Det var et bra tilbud!

Men på hardware finner jeg fortsatt ikke kategorien MS micro (m2)

Heter det noe annet?

Eller støtter SE k550i Memory stick pro duo ellns?

EDIT: Memory stick mirco var vel det samme :D

Endret av SebastianS
Lenke til kommentar
Det var et bra tilbud!

Heter det noe annet?

EDIT: Memory stick mirco var vel det samme  :D

8991682[/snapback]

jeg vet ikke om det er det du mener men jeg skrev noen poster siden at det heter MemoryStick micro og itillegg linket jeg i navnene til en oversikt i prisguiden.

hva mener du med å finne på hardware?

Lenke til kommentar
Det var et bra tilbud!

Heter det noe annet?

EDIT: Memory stick mirco var vel det samme  :D

8991682[/snapback]

jeg vet ikke om det er det du mener men jeg skrev noen poster siden at det heter MemoryStick micro og itillegg linket jeg i navnene til en oversikt i prisguiden.

hva mener du med å finne på hardware?

8997250[/snapback]

Nei når det stod MS micro så visste ikke jeg at det var Memory Stick duo.

Så jeg lette etter MS micro men fant ingenting:P

Lenke til kommentar

denne linken til Sony Ericsson k550i i prisguiden står det i "taben" detaljer eller hvis man trykker "alle detaljer" at den bruker ms micro.

MS står for MemoryStick. micro er typen. MS micro kalles også m2.

MS duo er en annen type kort som er større og det passer ikke i k550.

her er ms duo i prisguiden

ms duo er det samme som ms pro duo bare at hastigheten på kortet eller noe er raskere eller noe, det har iallefall samme dimensjoner og utforming.

her er ms micro i prisguiden

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...