RamGuy Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Da er det endelig på tide å kvitte seg med den gamle IDE-harddisken. De to hovedårsakene er at: 1#: hovedkortet mitt er rett og slett ikke beregnet for IDE-harddisker, så IDE-harddisken gjør slik at jeg ikke kan benytte meg av både DVD-RAM og CD-RW spillerne mine samtidig. 2#: 120GB er blitt litt for lite lagringskapasitet disse dager, samt en IDE harddisk, og bare 120GB hører ikke hjemme i systemet mitt. Syntes nå jeg da. Men hva burde jeg anskaffe nå da? Vi har jo mange forskjellig type løsninger. Mange forskjellige RAID-løsninger, en "liten" rask disk til OS, en "svær" til alt annet. Hva vil dere anbefale? Tenkte å skaffe meg en 32GB Flash disk, for skikkelig boost. Men det ble i det dyreste laget, vet ikke hvor de selger det, og vil trolig koste over 2500 for 32GB. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Du har vel ikke så mange andre valg enn SATA-disk isåfall? Raid er jo noe man setter opp med flere SATA eller IDE-disker, så vet ikke helt om du har missforstått hva som er hva? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) 2#: 120GB er blitt litt for lite lagringskapasitet disse dager Tenkte å skaffe meg en 32GB Flash disk, for skikkelig boost. 8973146[/snapback] DING! We have a winner. Fra spøk til alvor: Om du har 2500kr å bruke så kjøp deg et par 500Gb. Samsung eller Hitachi. Endret 29. juni 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå