granhus Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Har et Panasonic Dv-GS320 videokamera som jeg vil koble til data. Kjøpte forleden en FW kabel med 6 pin til 6 pin. Uten å åpne embalasjen så jeg at den ikke passet i videokameraet. Kjøpte kabelen på elkjøp til 299,-. Ekspeditøren mente den skulle passe mitt kamera. Hvilken kabel trenger jeg for å få overført video fra kamera til pc? Edit: Etter en liten tur på komplett.no fikk jeg mistanke om at FW 4/6 pin vil passe bedre. Kan dette stemme? - Granhus Endret 29. juni 2007 av granhus Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har et Panasonic Dv-GS320 videokamera som jeg vil koble til data. Kjøpte forleden en FW kabel med 6 pin til 6 pin. Uten å åpne embalasjen så jeg at den ikke passet i videokameraet. Kjøpte kabelen på elkjøp til 299,-. Ekspeditøren mente den skulle passe mitt kamera. Hvilken kabel trenger jeg for å få overført video fra kamera til pc? Edit: Etter en liten tur på komplett.no fikk jeg mistanke om at FW 4/6 pin vil passe bedre. Kan dette stemme? - Granhus 8972894[/snapback] 4/6 pin vil sannsynligvis passe hvis du har stasjonær PC. Hvis du har laptop må du sannsynligvis ha 4/4 pin. (Finnes sikkert unntak). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Dette sier jo litt om Elkjøp-ekspeditørens begrensede kunnskap :!: Vurder dine neste kjøp et sted hvor de vet hva de snakker om (f.eks. en seriøs fotobutikk). "Alle" som kan litt om dv-kamera, og ihvertfall de som selger dem, bør vite at alle dv-kamera har 4 pins firewire. Ingen kamera har 6 pins. Datamaskinen din kan ha både 4 eller 6 pins, men det finner du ut om du sjekker om porten på datamaskinen er like stor eller større enn den som er på kameraet. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 idag var jeg på elkjøp for å bytte kabelen. Jeg forklarte at jeg hadde fått feil kabel og at jeg skulle ha en FW 4/6 pin. Da fikk jeg til svar "Å, finnes det?". Etter å ha forklart at kabelen faktisk finnes , hadde de den ikke inne. Så gikk jeg til expert og euronics, der skjønnte de heller ikke hva jeg snakket om, men heldigvis så fant jeg kabelen på euronics. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 You just made my point... gå til en seriøs fotobutikk neste gang! Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Ja. disse store elektrokjedene er sørgelige greier. De har skjelden tilbudsvarene sine på lager, og rakker ned på disse tilbudsvarene for å selge noe selgeren tjener mer på å selge. Har også blandet erfaring med de "seriøse fotoforretningene", som da jeg kom inn i en slik, og ville ha en monopod. Selgeren skjønte ingen ting, så jeg måtte vise han hvor de hang. Har også i lenger tid vært på jakt etter kameraskruer. De er ikke å få tak i på Wurt eller andre steder de selger skruer, da det er tommestørrelse. Den ene fotoforretningen kunne ikke skaffe, og sa at jeg måtte kjøpe hurtigkoblinger til stativ. En annen jeg var innom skulle bestille opp noen, men en annen person hadde bestillt Hama stativfester i stedet. Fant på nettet, på FotoVideo, og bestillte noen skruer der. Visakortet ble belastet, men ingen skruer kom. Kortet var ikke belastet mer, og har ikke hørt fra dem på 20 dager. Nå skal jeg prøve å bestille fra ddmr, da de også skal ha. Håpløst? Skal bare lage et par litt spesielle kameratativer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå