bkf_94 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei jeg leter etter et GRATIS Film program (slik som Windows Movie maker) Noen bra tips?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 VirtualDub er gratis og har masse nyttig funksjonalitet. Eneste ulempen er at du må bidra med enkodere selv. Det betyr at dersom du vil enkode med f.eks DivX 5 er du nødt til å kjøpe denne enkoderen. Men det er en lang liste med frie enkodere du kan bruke, deriblant X.264 som enkoder til det samme MPEG4-formatet brukt i HDTV og HD-DVD Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 VirtualDub er gratis og har masse nyttig funksjonalitet. Eneste ulempen er at du må bidra med enkodere selv. Det betyr at dersom du vil enkode med f.eks DivX 5 er du nødt til å kjøpe denne enkoderen. Men det er en lang liste med frie enkodere du kan bruke, deriblant X.264 som enkoder til det samme MPEG4-formatet brukt i HDTV og HD-DVD 8974246[/snapback] Skjøønte det meste Takk Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Hvis jeg lager en film i VirtuelDub eller Sony Vegas hva slags fil blir den lagret som (MOV, MWV,AVI osv) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Frå Virtualdub kan du kun lagre som AVI, men med valfri codec. Frå Vegas kan du iallfall lagre som AVI (med valfri codec), WMV og MPEG2. Kanskje Quick Time ogso, men det hugser eg ikkje. Virtualdub er forresten ikkje heilt som WMM, ettersom all redigering må skje lineært: Du må byrje med det fyrste klippet, fjerne dei delene du ikkje vil ha frå det, so leggje til det neste, osb. Det finst eit par andre gratis redigeringsprogram, men dei er ikkje so veldig bra trur eg. Linkar finn du her. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har slettet et par poster som a) ikke er gratis slik trådstarter ønsker og/eller b) tar opp ting som er ulovlig i henhold til rettningslinjene på forumet. eventuelle reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå