PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har en stadig voksende bekymring over de vedvarende depresjoner jeg påfører publikum av dette stakkars forumet, og Herren har bedt meg gjøre bot. På en nattlig vandring i Fjellveien talte Han til meg gjennom en brennende busk. Han befalte meg å spre kjærlighet, lys og farger til folket! Her har dere lys og farger. Som vanlig 20D med Sigma 18-50/3,5 osv på 28mm, f/11 og 1/200s. Nok farger og lys til å benytte iso 100 håndholdt. Love.... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Enda et genialt bilde av deg, PM. Din evne til å se, utnytte og bruke motiv av alle slag er en egenskap jeg beundrer i meget høy grad. Du gjør kjedelige og uinteressante motiver artige og spennende å se på. Jeg har sagt det tidligere, og du slutter aldri å imponere. Bildet er godt som vanlig, og jeg har ingenting å utsette på det, nesten. Beinrett bildet, med massevis av fine linjer i alle kanter. Masten passet perfekt, godt plassert. Den skaper det lille ekstra, og setter prikken over i-en på bildet ditt. Godt tenkt. Ellers er fargene fine, men jeg kunne kanskje tålt bittelitt høyere fargemetning for å skape større kontraster mellom det fargerike taket. Noen av skyggene, særlig i de nedre deler av bildet ble derimot ikke så passende, men det er veldig lite du kan gjøre noe med. Himmelen passet derimot greit, og du skaper liv med skyer. Enda en gang et imponerende bilde. Jeg kan ikke få uttrykt min beundring av dine kunstverk, men vi har diskutert det tidligere, så dette får være nok skryt for denne gang. Endret 29. juni 2007 av Gissan Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Må si at dette var en fin komposisjon med fine, duse farger. Rett og slett et "avslappende" bilde som kanskje hadde blitt enda bedre hvis fargemetningen på himmeldelen ble øket noe. Bildet fungerer sikkert som en visuell kur mot alskes depresjoner Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Dette var et flott bilde. Det er gøy å se hvordan noen klarer å finne frem til gode motiver på steder og måter jeg aldri ville ha lett. Jeg håper dette er egenskaper som kan trenes opp:) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Dette var et flott bilde. Det er gøy å se hvordan noen klarer å finne frem til gode motiver på steder og måter jeg aldri ville ha lett. Jeg håper dette er egenskaper som kan trenes opp:) 8974371[/snapback] Det er det, faktisk. Det tok noen år før jeg utviklet "øyet". Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Du har på nytt kommet med et bilde som bare er behagelig å se på. Har sett på bildet flere ganger men klarer ikke å finne noenen fornutige komentarer. Det er bare behagelig å beroligende å se på. Er mønet på konstruksjonen en liten aning skjevt?. Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 En fin komposisjon med fine avslappenede farger og linjer. Det skal erfaring til for å finne frem til gode motiver fra et utgangspunkt som dette. Antagelig var var du et stykke fra stede da du så dette utsnitett/muligheten. Du skal ha ros for at du "går med viewfinderen i hodet" og ser mulighetene for å ta foto fra din ønskede posisjon. Det er litt kystkultur her også noe som jeg setter stor pris på. Meget beroligende og behagelig skue. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 veldig bra, liker linjene du har skapt her. Ikke alltid man ser den type motiver og det har du spottet veldig bra . Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Takker nok en gang for oppmuntrende respons på en fin sommerdag. Jeg har altid gitt samme råd til de som ønsker å bli flinke fotokunstnere. Finn deg et eller flere temaer å jobbe med. På den måten utvikler du en selektert, men utviklet stil. Det andre er å begrense seg teknisk. Bruk gjerne forskellige formater til forskjellig bruk, men ikke bruk for mange brennvidder. Ønsker man å få et "øye" for motiver, dvs at man har en viewfinder i hodet, så kan man ikke spre seg over for mange brennvidder. Jeg tror at hovedårsaken til at jeg tidlig utviklet et slik "øye", var at jeg kun brukte fastoptikk, og da kun tre forskjellige brennvidder. Da blir man ikke distrahert av teknikken, og spørsmål som hvilket objektiv blir helt uvesentlig. Man lærer også bedre hvordan optikken man har virker, og blir derfor flinkere til å se utsnitt med en gang. Cartier-Bresson hadde en karriere som fotograf i nesten nøyaktig femti år. Han sa altid i intervjuer at han kun har brukt 50mm i alle disse årene. Det stemmer ikke helt, for han bygde nok opp sin egen myte. Han hadde nemlig en 135mm som han av og til brukte til landskap, og han brukte også Rolleiflex inn i mellom. Jeg har altid ment at det er bedre å se ut som en amatør i noen få år, og ende opp med å ta bilder som en proff, enn å se ut som en proff fra starten, og ta amatørbilder hele livet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Ett morsomt bilde av ett motiv jeg mest sannsynlig hadde gått rett forbi mens jeg tenkte på hvor pussig det taket er.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2007 Veldig pent bilde her, PMnormal. Jeg får en beroligende effekt over meg når jeg ser på bildet. Det var godt gjort å oppdage motivet, og du har avbildet det veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå