Gå til innhold

Nå er salget i gang!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har akkurat veart i Apple butikken i San Francisco, og her selger de iPhone for $499 (4GB) og $599 (8GB)..

 

Kursen ligger paa ca 6 kr pr dollar, saa dere kan jo regne ut selv...

 

Denne prisen forutsetter binding til AT&T, saa den kan ikke brukes med noen norske (Eller noen andre utenfor USA) mobilselskap...

Snakket med en konsulent der, og han sa at den fullt mulig kunne brukes i Norge, men da med det amerikanske abbonementet, noe som i saa fall ville blitt VELDIG dyrt...!

 

 

Proevde selvfoelgelig iPhone ogsaa, og maa si jeg blei helt forelsket. Den er rett og slett GENIAL!

 

Spoerr hvis det er noe mer, kommer helt sikkert til aa reise tilbake til butikken i morra:)

 

Klokka er 22.50 her forresten...

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har akkurat veart i Apple butikken i San Francisco, og her selger de iPhone for $499 (4GB) og $599 (8GB)..

 

Kursen ligger paa ca 6 kr pr dollar, saa dere kan jo regne ut selv...

 

Denne prisen forutsetter binding til AT&T, saa den kan ikke brukes med noen norske (Eller noen andre utenfor USA) mobilselskap...

Snakket med en konsulent der, og han sa at den fullt mulig kunne brukes i Norge, men da med det amerikanske abbonementet, noe som i saa fall ville blitt VELDIG dyrt...!

 

 

Proevde selvfoelgelig iPhone ogsaa, og maa si jeg blei helt forelsket. Den er rett og slett GENIAL!

 

Spoerr hvis det er noe mer, kommer helt sikkert til aa reise tilbake til butikken i morra:)

 

Klokka er 22.50 her forresten...

8974004[/snapback]

 

Er det ingen mulighet for å kjøpe seg ut av bindingstiden? Her i Norge kan man jo det mot en ganske stor sum penger. Hvis det går, og hvis man kan bytte simkort, så kan man jo bare la være å bruke AT&T-abonnementet så lenge man betaler månedsavgiften? Det blir jo veldig dyrt, men billigere enn å bruke amerikansk abonnement i Norge?

Lenke til kommentar
Er det ingen mulighet for å kjøpe seg ut av bindingstiden? Her i Norge kan man jo det mot en ganske stor sum penger. Hvis det går, og hvis man kan bytte simkort, så kan man jo bare la være å bruke AT&T-abonnementet så lenge man betaler månedsavgiften? Det blir jo veldig dyrt, men billigere enn å bruke amerikansk abonnement i Norge?

8974682[/snapback]

Kvifor i alle dager vil du kjøpe deg ut av bindingstida, for å så likevel betale månedsavgifta?

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det går an. Det kostar $175 (iflg. AT&T), og det å låse opp telefonen skal også gå, då det har vore lovlig å gjere dette sidan November 2006, "for the purpose of lawfully connecting to a wireless telephone communication network."

Lenke til kommentar
Er det ingen mulighet for å kjøpe seg ut av bindingstiden? Her i Norge kan man jo det mot en ganske stor sum penger. Hvis det går, og hvis man kan bytte simkort, så kan man jo bare la være å bruke AT&T-abonnementet så lenge man betaler månedsavgiften? Det blir jo veldig dyrt, men billigere enn å bruke amerikansk abonnement i Norge?

8974682[/snapback]

Kvifor i alle dager vil du kjøpe deg ut av bindingstida, for å så likevel betale månedsavgifta?

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det går an. Det kostar $175 (iflg. AT&T), og det å låse opp telefonen skal også gå, då det har vore lovlig å gjere dette sidan November 2006, "for the purpose of lawfully connecting to a wireless telephone communication network."

 

8974791[/snapback]

 

Det er nok lovlig å låse opp en mobiltelefon, men foreløpig ikke mulig med iPhone. AT&T er ikke pliktig å gi deg noen operatørlåskode hvis du kjøper deg ut av bindingstiden. Med andre ord vil du sitte med en mobil som ikke fungerer med andre sim-kort enn dem fra AT&T.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Det er nok lovlig å låse opp en mobiltelefon, men foreløpig ikke mulig med iPhone. AT&T er ikke pliktig å gi deg noen operatørlåskode hvis du kjøper deg ut av bindingstiden. Med andre ord vil du sitte med en mobil som ikke fungerer med andre sim-kort enn dem fra AT&T.

8975206[/snapback]

Ja, du har nok rett. Likevel, eg vil tru at det ikkje tar alt for lang tid før eit program for å låse opp iPhone lek ut på nettet. :)

Lenke til kommentar
Det er nok lovlig å låse opp en mobiltelefon, men foreløpig ikke mulig med iPhone. AT&T er ikke pliktig å gi deg noen operatørlåskode hvis du kjøper deg ut av bindingstiden. Med andre ord vil du sitte med en mobil som ikke fungerer med andre sim-kort enn dem fra AT&T.

8975206[/snapback]

Ja, du har nok rett. Likevel, eg vil tru at det ikkje tar alt for lang tid før eit program for å låse opp iPhone lek ut på nettet. :)

8975276[/snapback]

 

Får håpe det ikke blir som med BB5-modeller fra Nokia som det fortsatt ikke foreligger en enkel metode for opplåsing av, selv over 2-3 år etter de først kom på markedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Er ennaa noe usikkert hvordan aktiveringen blir, og hvor dyrt det blir i norge aa bruke den viss en har kjoept den her i usa.

Legger ut mer info etterhvert som Kristian finner ut mer.

Ble med over for en ferie, kombinert med aa se paa hysteriet omkring iphone. Skjoenner meg absolutt ikke paa at han skulle hit kun for telefonen, men er en fanboy, saa er en fanboy ;)

For min del saa har iphone alt for labre specs for aa vaere interresant, og noe macfantast er jeg nok ikke.

 

-men allikevel skrives denne meldingen paa en 30" mac pro paa applestore paa 5th avenue, nyc ;p

 

 

btw, sjekk ut http://abcnews.go.com/Business/wireStory?id=3332991

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar

Har den SIM kort i det hele tatt? Det er i hvertfall ikke lagt opp til at man skal kunne bytte dette selv. Registreringen foregår jo som kjent via Itunes.

 

Jeg vil tippe at alle data som normalt ligger i SIM kortet er programmert inn i EPROM på telefonen og at telefonen sender disse videre til Itunes som igjen sender dem til operatøren når man registrerer telefonen. Å registrere et nytt abonnement forutsetter dermed en tett kobling mellom Itunes og operatøren.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig har telefonen sim-kort som er lett tilgjengelig slik 99% av all andre telefoner har. Skjønner ikke hvor alle har det fra at den ikke har sim-kort.

 

Acxigon: Jeg og antagelig mange andre er nok veldig spent på hva Kristian gjør med tanke på AT&T abonnementet... Har han aktivert et nytt AT&T abonnement som tilsammen vil koste han 8500kr, som han ikke får brukt i Norge?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...