DuraN Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei Jeg har bestilt meg vannkjøling fra microplex, og for å spare penger så skal jeg lage vanntank selv. Det jeg lurer på er, hvordan skal pumpa plasseres/innstalleres inne i vanntanken? Tenker på plassering av nippler osv...Skal den bare stå nedi tanken å pumpe liksom? Jeg har ikke helt skjønt dette enda På forhånd takk Lenke til kommentar
Laka Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Tenk deg at pumpa står slik: | ---- | --- = suge inn | = spytte ut Pumpa setter du da fast, nedi vanntanken. Skjærer hull til slangen som spytter vann inn i tanken. Suge inn står da uten slange, fordi den suger vannet dirkete fra tanken. Blåse hullet har slange som sender vannet vidre. Skjønner du? Ble litt vanskelig uten så veldig god tegne muligheter. [/i] Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Slik? Håper du skjønner tegninga Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Slik? Jepp. Men du kan også ha hullet for "inn-slangen" på toppen av tanken (ved siden av "ut-slangen") bare pass på slangeenden står godt under vann. Siden tanken er full/tilnærmet full av vann, så trenger du bare 1 fast slangetilkobling til pumpen. Lenke til kommentar
LL Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Fire spørsmål: Hva er så beste materialet å lage en liten tank av? Plexi? Hvordan får en hullene til slangene og strømledningen tett? Silikon? Skal pumpen være festet i tanken, eller holder det at tanken er forsvarlig festet? En Eheim 1048 kan stå nedsenket i vann, ikke? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Fire spørsmål: Hva er så beste materialet å lage en liten tank av? Plexi? Hvordan får en hullene til slangene og strømledningen tett? Silikon? Skal pumpen være festet i tanken, eller holder det at tanken er forsvarlig festet? En Eheim 1048 kan stå nedsenket i vann, ikke? 1. Plexi er finfint å lage tank av, og muligens en av de enkleste også, bortsett fra å bruke en flaske eller en boks, har selv en 2L boks som butikkene får sjokkolade o.l. i løs vekt i som vanntank, men skal byttes ut. 2. Bingo! Silicon kan brukes til så mangt, brukes såvell til å tette rundt slanger og ledninger som å lime boxen..., bare pass på å bruke rett type silicon. 3. pumpa trenger normalt ikke festes i tanken da den henger i godt nokk i slangen som er limt med silicon til tanken... , men kan være en ide å feste tanken, det er ikke så viktig hvis du ikke flytter mye på pc'en, men hvis du har for vane å dra på LAN eller ellers flytte en del på pc'en så kan det være en fordel å feste tanken. 4. Eheim 1048 kan fint stå nedenket i vann, og har ikke noen som helst problemer med det da den er laget for å kunne gjøre det. Lenke til kommentar
pinpoint Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 hva er rett type silikon? :oops: Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Plexi er fint å se på visst du modder med noen led's eller katoder. Men du må også passe på å få tanken tett. Det holder ikke bare å lime platene sammen med silikon. Du bør først lime med plexi lim og så tette med silikon. Jeg fikk ikke min tett bare ved å lime sammen platene med silikon. Gadd ikke å prøve på nytt så jeg kjøpte den plexitanken som netconnection har. Har hatt meget dårlige erfaringer med den. Den første jeg fikk fra de fikk etterhvert en sprekk i toppen, noe som ikke var min feil. Den neste jeg fikk har nå nettopp sprukket der niplene skrus fast i tanken. Det er godt mulig dette er min feil, at jeg strammet for hardt eller ikke var forsiktig nok. Plexi er bra om man får det til men det er ikke bare bare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå