trondbue Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har en Toshiba Tecra A8 bærbar pc som jeg ikke får bilde på når jeg ser filmer lenger. Vet ikke når dette skjedde og hva jeg kan ha gjort. Prøvd med flere forskjellige spillere, men ingenting funker. Får lyd, men bilde er bare svart. Dette gjelder både på DVD filmer og de fleste AVI filmer. Kan se AVI filmer jeg har tatt opp med mitt eget kamera, bortsett fra det funker ingen. Noen som vet hva som kan være galt? Funker ikke å koble den til tv, blir svart der også. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har du prøvd å instalere driveren på nytt? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Prøvd å legge inn nyeste drivere, men ingen forskjell. Hvis jeg setter på miniatyrfremvisning av filene i mappen kan jeg se det første bilde i filmen der, men når jeg åpner den er alt svart. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Prøvde nå å legge inn originaldriverene som var med da jeg kjøpte den, men fortsatt ingen forskjel. Noen som har noen råd om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Høres ut som det er noe så trivielt som at du bare mangler kodeker. Ta en titt her om du foretrekker å laste ned en kodek-pakke for å bruke med f.eks WMP. Selv anbefaler jeg VideoLAN VLC som har integrert kodeker i programmet, som betyr du slipper kodek-krøll og slikt. Laster du ned VLC er alt du trenger bakt inn i programmet. Får du ikke bilde i VLC ligger problemet i skjermkortdriverne. Endret 30. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Høres ut som det er noe så trivielt som at du bare mangler kodeker.Ta en titt her om du foretrekker å laste ned en kodek-pakke for å bruke med f.eks WMP. Selv anbefaler jeg VideoLAN VLC som har integrert kodeker i programmet, som betyr du slipper kodek-krøll og slikt. Laster du ned VLC er alt du trenger bakt inn i programmet. Får du ikke bilde i VLC ligger problemet i skjermkortdriverne. 8976117[/snapback] Virker ikke som om det er problemet, men. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kan du ha satt laptop skjermen til sekunder skjerm? Da oppstår problemet du beskriver her for meg iallefall... Du kan teste det ved å koble til en annen skjerm i vga/dvi porten bak på laptoppen også "dra" film vinduet over der, dukker bildet opp der er det bare å bytte om slik at laptop skjermen blir primær skjerm mens div/vga porten blir sekundær skjerm. Bountyhunter Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Har en Toshiba Tecra A8 bærbar pc som jeg ikke får bilde på når jeg ser filmer lenger. Vet ikke når dette skjedde og hva jeg kan ha gjort. Prøvd med flere forskjellige spillere, men ingenting funker. Får lyd, men bilde er bare svart. Dette gjelder både på DVD filmer og de fleste AVI filmer. Kan se AVI filmer jeg har tatt opp med mitt eget kamera, bortsett fra det funker ingen. Noen som vet hva som kan være galt? Funker ikke å koble den til tv, blir svart der også. 8972452[/snapback] Jeg hadde det problemet. Grunnen var for meg at jeg hadde stilt på "primary screen" og de tingene der i advanced menyen for skjermkortet. Tydeligvis på en gal måte. Kanskje det hjelper å endre på det om du har vært inne der. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 siden det bare er på filmer, ville jeg tro det er codecs Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Prøvde å legge inn VLC nå, men ingen forskjell. Svart skjerm i den også. Har prøvd å koble pcen til tven og dra vinduet over der, blir svart skjerm på både pcen og tven. Veldig lite å stille på i driverene til skjermkortet. Er en Intel 945GM sak. Alt funket som det skulle før, og skjønner ikke hva som har skjedd siden det ikke funker nå. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Fikk det til å funke nå. En meny som heter Videoverlegg i driveren til skjermkortet der alt var stilt til 0 av kontrast, lysstyrke, gamma og metning. Trykket på gjenopprett standardinstillinger og alt funker Men skjønner ikke når det har skjedd, for har aldri vært der å stilt på noe jeg. Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå