papirvann Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) for en god stund siden plukket jeg sund en god og gammel høyttaler som jeg hadde stående. jeg tok bass høytalern og noe annet å pakket inn i en alt for liten kasse. den andre tingn, jeg aner ikke hva det kalles, men når bassen gir trykk i kassen så går den utover. på orginalkassen sa var det veldig mye kraft i den. hva kalles en slik ting? den tingen var like bred som en høyttaler og mesteparten var laget av noe hardt. jeg skall bygge en ny kasse. den skal være høyere en den misslykkede, men lavere enn den originale og jeg håper at det vil funke. jeg er mest ute etter bass, klare lyder er ikke det store for meg. skal jeg ha hull i kassen for å la luft slippe ut? isåfall hvor skal de være( oppe, nede, bak, under?) og skal jeg ha et rør i hullet/hullene. eller skal jeg bruke den tingen som beveger seg ut med bassen. Endret 29. juni 2007 av naits360 Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 ja , en bassreflex port , bør plaseres foran nede, eller bak nede, eller rett bak elementet, kommer ann på konstruksjon , jeg anter at du ikke kommer til og lage en komplisert kasse , så putt den forran viss de skal stå nærme veggen, eller bak viss de står med enn 1 meter fra veggen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Et bilde eller to hadde hjulpet veldig. Har store problemer med å skjønne hva du vil beskrive. "Den andre tingen, når bassen gir trykk i kassen, så går den utover"? Har herjet med høyttalere i fryktelig mange år, og har aldri sett noe slikt. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Muligens en slavebass han mener. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mulig, men ville han ikke da snakket om "to høyttalere"? Det skal som regel et trenet øye til for å se forskjell på et vanlig element og en slavebass. Men avventer svar fra trådstarter. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 det var en slavebass. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Såpass. Men da har du sikkert funnet ut at du skal bruke den, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå