Gå til innhold

NGT Speedtouch nekter å gi ut IP til en PC.


Anbefalte innlegg

Jeg har tre PCer koblet til mitt NGT Speedthouch ADSL modem/router. En via kabel og to via Wlan.

 

Plutselig igår så nektes min HTPC å få en IP fra routeren. Den finner det trådløse nettverket, og får koblet seg på. Men så står den leeeenge og venter på en IP adresse, og gir opp og sier "Limited or no connectivity". Men laptopen som også går via Wlan funker helt ypperlig. Faktisk skriver jeg fra den nå. PCen som er koblet med kabel funker. Printer som er koblet til også. Det er bare den maskinen som plutselig ikke får lov.

 

Jeg har forsøkt å:

Restarte Router

Restarte PC

Slått av 3Com sitt Wlan "wizard" verktøy og bruker bare windows sin egen Zero configuration sak.

Studert alle kriker og kroker av admin interfacet til Routeren.

Jeg har ikke villet restarte den til fabrikk innstillinger da jeg er usikker på hva det vil fikse når alle andre PCer funker. Men når jeg skriver dette innser jeg vel at jeg vel at jeg burde prøve det siden feilen er like ulogisk om hva løsningen kan være.

 

Men det hadde vært interesant om noen har opplevd noe lignende og funnet ut hva feilen var. For det kom helt ut av det blå. Den bare stoppet funke!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde en restart til fabrikk innstillinger og opprettet Wlan nettverket til samme navn og passord.

 

Da kom HTPCen inn, men laptoen min fikk samme feil.

 

weird...

 

Så endret jeg navnet og passordet på nettverket og nå er de begge oppe å står!

 

Go figure! Men nå funker alt.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...