Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sliter med antivirusprogrammer..

Anbefalte innlegg

ey

jeg satt og skulle betale noen regninger på nettbanken min isted og da jeg skulle logge ut stod det at jeg hadde en ulest beskjed. der stod det at jeg som sparebank1 kunde får gratis antivirus program. jeg tenkte som så, at siden norton antivirusprogrammet mitt hadde gått ut, og jeg leste at det var norton jeg fikk av banken, så lasta jeg likesågreit ned dette. etter å ha installert programmet, stod det at jeg måtte restarte maskina for at det skulle fungere. da fant jeg ut at det var ikke norton jeg hadde fått av banken, det var nemlig norman antivirus, noe som tydeligvis ikke var spesielt populært for maskina. for da jeg restarta maskina og kom tilbake i windows så låste pc'en seg med en gang jeg trykte på et ikon og det eneste jeg kunne gjøre var å skru av dataen manuelt. og dette skjer hver gang jeg prøver å skru på maskina igjen nå.

noen som har opplevd dette, evt har noen tips til hva jeg kan gjøre? for at dataen skal fungere skikkelig igjen må jeg tydeligvis få avinstallert det ene av disse virusprogrammene, men hvordan i alle dager gjøre dette uten å være i windows??

har hørt fra noen at det er virusprogrammene som kriger om prosessoren, ergo prosessoren kjører på 100% hele forbanna tiden og da står alt annet helt stille.

håper på tips,

stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glem det, fikk det til selv.

trykte ctrl+alt+del rett etter windows starta opp, hadde noen sekunder på meg til å slette filen "nvcoas.exe", da jeg gjorde dette fikk jeg noen sekunder til der jeg fikk disabla norton. da gikk alt prikkfritt, og det første jeg gjorde var så klart å avinstallere norton med en gang. skal nå også avinstallere norman, og heller legge inn avast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...