Gå til innhold

Duger Fujitsu Siemens Amilo Xi1554?

Anbefalte innlegg

Hallais folkens.

Jeg venter på en Fujitsu Siemens Amilo Xi1554 CD7200 som jeg har bestillt gjennom jobben, ting tar visst litt tid. De hadde mottat den igår og skulle pakke den til helgen... Den hadde blitt holdt tilbake av fabrikken.

Jeg har ikke fulgt med i it-verdenen på noen år, så jeg lurer på hva mine nye maskin duger til.

Kan den spilles på uten at den brenner opp? Film? det meste?

Sender noen specs. Har klippet og limt fra mpx.no

Mvh

UxoAlek

Spesifikasjoner:

Spesifikasjoner:

CPU : Core 2 DUO T7200 (2,0 GHz 4 MB 2LC, FSB 667MHz)

Skjerm : 17" WUXGA+ Crystal View TFT (1920x1200)

Minne : 2x1024 MB DDR-RAM - 2x1024MB (533MHz) dual DDR2, 2 SO-DIMM memory slots (no memory on board)

Harddisk : 2x160 GB SATA 5400 Harddisk

Grafikk : 256 MB ATI Mobility Radeon x1800 TV-Out

Optisk enhet : DVD+RW/DL (Dual Layer)

Lydkort : Azalia codec (7.1 via SPDIF),

2 built-in speakers + 1 Subwoofer, built-in microphone, microphone-in, stereo line-in, headphone-out shared with SPDIF support

1x volume regulator (per function key and volume wheel)

Batteri : 8 Cells ( ca 2 timers batteri tid avhengig av PC bruk)

Eksterne porter : 1x IEEE1394, 4x USB 2.0 ports, 1x S-Video out

1x DVI-I, 1x Modem, 1x LAN, 1x WLAN, 1x BT

1x ExpressCard slot (34/54mm)

1x headphone-out combined with SPDIF

1x microphone-in

1x line-in

1x power supply

1x 4-in-1 card reader SD/ MMC/MS/MS pro

Kommunikasjon : Integrert BlueTooth 2.0/ 1x4-1 Flash Card/ 1 Express Card Slot 34/35 mm

Nettverk : 10/100/1000 LAN/ IEEE 802.11 B/G WLAN/ 56K, V.92 International MODEM

Tastatur : Les data ark på Fujitsu-Siemens.com for spesifikasjoner på tastatur.

Vekt : 4.0 KG W/D/H:408 x 289 x ~25 – 41.6mm

Operativsystem : Windows Vista Home Premium

*

Medfølgende programvare : Microsoft® Works

Nero burning ROM

Adobe Acrobat Reader

Norman Anti-Virus Manual, Safety Guide, Warranty Guide and Quick Start Guide

*

Fungerer den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er god den.

Mye minne, god CPU og masse harddisk plass. (Tror det skal være mulighet for RAID1 for økt ytelse og sikkerhet) Skjermkortet vet jeg ikke så mye om, men skjermkort på bærbare er sjelden noe å skryte av kontra stasjonære.

FSC har vært i en liten dump når det gjelder mye feil varer nå, har vært borti en sånn før også. Men FSC pleier som regel å lever gode maskiner. Lite SW dritt, clean installasjon.

Lenke til kommentar

RAID1 er speiling. Samme innholdet på begge harddiskene (dvs du mister 50% lagringplass) Men som sagt, sikkerheten øker, sjangsen for at begge harddiske ryker på likt er utrolig lav og det er bare til å bytte så overføres data til den nye.

SW = software. På packard bell og HP (disse speielt) følger det med ganske mange programmer som blir installert automatisk når du formaterer (kjører recovery) Dette er pga dem har avtaler med forskjellige leverandører av diverse programmer, Symantec, Tele2, Skype osv osv. Disse bruker minne og veldig lang tid på å avinstallere.

FSC har avtale med Norman og Nero, men ingen av disse programmene er automatisk. Snarveiene til setup ligger på skrivebordet. (Btw, norman er ikke noe å skryte av når det gjelder antivirus, men det er som regel 3års abo du får med)

Når det gjelder spill skal iallefall CPU og minne klar det meste, harddiskene er også gode nokk. Skjermkort er jeg ikke helt inni fortiden, spesielt ikke ATi sine. Men jeg tror de fleste spill skal gå fint. Men spill som Flight Simulator X og Crysis ikke vil gå glatt, iallefall ikke på high settings.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å betale mer for den enn den er verdt...

Har hjemmepc-avtale med jobben, så det trekkes en viss sum fra lønnen min hver mnd.

Husker ikke hvor mye det er, men får litt skattefradrag, tror jeg.

Hva er det som duger som antivirusprogram? trodde Norman var bra greier.

Og hvordan speiler jeg?

alek

Lenke til kommentar

Etter min erfaring, er AVG nesten bedre enn Norman. Jeg har klart å få mer virus med Norman enn uten antivirus program (ikke like lang bruks-periode)

Men norton sin nyeste 360 virker utrolig bra. En god pakke. Norton har alltid levert gode antivirus pakker, though med litt vel mye minnebruk. I norton 2007 ble dette nesten helt fikset, virus skann tar enda litt mye ressursser. I 360 får du alt som internett sercurity leverer, pluss litt til. Bl.a sikkerhetskopiering (kommer 2GB nettlangring inkl i pakken) 360 er også lisensiert til 3 maskiner!! :D

Ang speiling vil jeg tro at du blir spurt ved oppstart evt med recovery. Men speiling er også et valg i XP (sikkert vista også) dette er da software RAID, som vil si at "RAIDingen" ikke starter før du er i windows. Har ikke så mye å si så vidt jeg vet.

(HW har hatt en guide ang dette, søk på RAID)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Etter min erfaring, er AVG nesten bedre enn Norman. Jeg har klart å få mer virus med Norman enn uten antivirus program (ikke like lang bruks-periode)

Men norton sin nyeste 360 virker utrolig bra. En god pakke. Norton har alltid levert gode antivirus pakker, though med litt vel mye minnebruk. I norton 2007 ble dette nesten helt fikset, virus skann tar enda litt mye ressursser. I 360 får du alt som internett sercurity leverer, pluss litt til. Bl.a sikkerhetskopiering (kommer 2GB nettlangring inkl i pakken) 360 er også lisensiert til 3 maskiner!! :D

Ang speiling vil jeg tro at du blir spurt ved oppstart evt med recovery. Men speiling er også et valg i XP (sikkert vista også) dette er da software RAID, som vil si at "RAIDingen" ikke starter før du er i windows. Har ikke så mye å si så vidt jeg vet.

(HW har hatt en guide ang dette, søk på RAID)

8983006[/snapback]

Jeg ville ha kjøpt meg NOD32 som antivirus program,virker perfekt har prøvd norman og norton men de kommer ikke opp mot nod 32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...