Gå til innhold

Gaming-PC - Hva må oppgraderes?


Anbefalte innlegg

En PC til 5000 blir aldri en gaming-pc, men det kan jo bli en grei kontorPC som klarer å kjøre noen 2006-spill ;)

 

8974447[/snapback]

 

 

Ikke helt sant, men jeg ville nok skippet OEM versjon av windows, og lagt på 1000-1400 kroner. Så slipper du å tenke på å oppgradere på hvertfall 1.5 år.

 

Men om du skal ha med skjerm er jo det en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang. HDMI så selger de ikke skjermkort med HDMI-Utgang(for hdmi inkluderer lyd også, og den eneste lyden fra skjermkortet er vifta), så der må man kjøpe en DVI->HDMI kabel som nevnt ovenfor, og en lydkabel av en eller annen form vis du vil ha lyd i tv'en fra pc'en.

 

 

Det finnes både ATI og Nvidia kort som har HDMI ut (de har lyd inngang på skjermkortet).

Denne skal ha det: Asus EN7600GT/HTDI

 

Edit: Link

Endret av Ost99
Lenke til kommentar

 

Ang. HDMI så selger de ikke skjermkort med HDMI-Utgang(for hdmi inkluderer lyd også, og den eneste lyden fra skjermkortet er vifta), så der må man kjøpe en DVI->HDMI kabel som nevnt ovenfor, og en lydkabel av en eller annen form vis du vil ha lyd i tv'en fra pc'en.

 

 

Det finnes både ATI og Nvidia kort som har HDMI ut (de har lyd inngang på skjermkortet).

Denne skal ha det: Asus EN7600GT/HTDI

8974833[/snapback]

Linken funker ikke, men jeg lærte alikevel noe nytt i dag også.

 

Man lever så lenge man lærer.

Eller noe sånt :tease:

Lenke til kommentar

det er jo selve morroa å bygge dataen selv også blir maskinen 100% "custom". smeller på handlekurven min, med den får du råd til windows vista. kabinettet er litt "jalla", men funker sikkert. hvis du får mere til overs så kan du oppgradere skjermkortet.handlekurv

 

anbefaler deg å gå inn på pcutstyr.no hvis du skal bestille alt fra samme butikk, er generelt billig der.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar
det er jo selve morroa å bygge dataen selv også blir maskinen 100% "custom". smeller på handlekurven min, med den får du råd til windows vista. kabinettet er litt "jalla", men funker sikkert. hvis du får mere til overs så kan du oppgradere skjermkortet. handlekurv

 

anbefaler deg å gå inn på pcutstyr.no hvis du skal bestille alt fra samme butikk, er generelt billig der.

8975793[/snapback]

Du må legge til "vis for alle" under administrasjonssiden.

Lenke til kommentar
det er jo selve morroa å bygge dataen selv også blir maskinen 100% "custom". smeller på handlekurven min, med den får du råd til windows vista. kabinettet er litt "jalla", men funker sikkert. hvis du får mere til overs så kan du oppgradere skjermkortet. handlekurv

 

anbefaler deg å gå inn på pcutstyr.no hvis du skal bestille alt fra samme butikk, er generelt billig der.

8975793[/snapback]

Du må legge til "vis for alle" under administrasjonssiden.

8975922[/snapback]

oppdatert!

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig bare kunne spille litt CS og slikt... Vil den første PCen jeg viste dere kunne klare det?

 

AMD AM2 Athlon 64 X2 3600+ 1.9 GHz BOXED

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16

MSI K9AGM2-FIH, AMD690G, S-AM2, HDMI

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE Black

Xenton All in 1 Internal Card Reader

In-Win C603 Midi Tower ATX Black 350W

 

Og hvilket skjermkort bør jeg da bruke som jeg kan ha på en HDTV? I tillegg vil jeg jo selvfølgelig også ha PCens lyd på TVen da..

 

---------------------------------------------------------

 

Ellers har jeg også sett på denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530

 

Vil den klare å kjøre CS? Og vil den kunne kobles til HDTVen?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

OK, kan noen være så snill å sette opp en PC (helst fra samme butikk) til rundt 4-5k uten operativsystem. Jeg kan installere noe etter hvert. Denne PCen må kunne kjøre litt 2006-spill, slik som CS, oblivion, osv, og det må kunne kobles til min HDTV :) Alle vifter og slikt må følge med og kabinettet også. Alt må følge med slik at det bare er å sette det sammen når jeg bestiller det. Jeg er nemlig også veldig usikker på dette med vifter...

 

Jeg er temmelig forvirret nå så tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har et billigere og fungerende alternativ... Hva om jeg gjør om hele listen slik:

 

Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminium Front (utan power)

Fortron/Source Powersupply ATX 350W Bulk, 120mm, SATA, 20/24pin

AMD AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz Socket AM2 1MB, m/vifte

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16

Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

XFX GeForce 8500GT 450M 256MB DDR2, PCI-Express, DVI/VGA/Tv-Out, 450/800Mhz

Samsung DVD-brännare SH-S182D Svart OEM

 

Ellers kan jeg bytte ut hovedkortet med dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335663

 

-----------------------------------------------------------

 

Edit: Den nye listen var billig, men kabinettet og strømforsyningen liker jeg ikke.. Tror ikke jeg går for den listen.. I stedet går jeg vel for denne med hovedkortet som jeg linket til tidligere i denne posten.

 

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

In-Win EA-0013 Midi Tower, sort Kabinett w/400W PSU

AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16

Hitachi Deskstar T7K500 320GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Ser det bra ut?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...