TigerMatta Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, jeg har en AOpen 1559 med en Intel Pentium M 2.0 GHz prosessor. Problemet er at når jeg skal f. eks. installere spill, for jeg opp en feil at prosessoren ikke støtter "minimum requirements". Er det noe jeg gjøre? Kanskje prosessoren ikke yter fult? Takk til alle svar! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er godt mulig at prosessoren har kjørt ned hastigheten vha. speedstep, og at spillet du installerer ikke skjønner dette. Det er bare å installere, og så prøve om det går bra nok. Lenke til kommentar
TigerMatta Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Det er godt mulig at prosessoren har kjørt ned hastigheten vha. speedstep, og at spillet du installerer ikke skjønner dette. Det er bare å installere, og så prøve om det går bra nok. 8971878[/snapback] Så hvis prosessoren har kjørt ned hastigheten via. speedstep, vil den automatisk gå opp, eller er det en måte å sette den opp på? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Den går automatisk opp når du starter en prosess som krever mer kraft Lenke til kommentar
TigerMatta Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Ok Da er det bare å prøve... Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Du kan prøve å kjøre super pi like før du kommer til punktet hvor spillet sjekker maskinvaren. Da vil prosessoren jobber på full pupp med pi-kalkulering og framstå som en 2.0 Ghz CPU. Endret 30. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 enklere og bare slå av speedstep i BIOS så installere spillet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Sant, men om man har super pi eller lignende programmer som laster CPUen er det enklere å starte/slå av disse med et museklikk enn å måte restarte, gå inn i BIOS og lete der, restarte igjen, osv. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 hva om spillet søker hver gang det starter opp?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Tvilsomt. Har aldri opplevd det selv at spill sjekker maskinvaren generelt før hver oppstart. Uansett sier jo trådstarter dette problemet bare oppstår når han skal installere Edit: Jeg personlig ville prøvd å beholde speedstep påslått. Jeg har Cool'n'Quiet påslått til enhver tid på min Athlon64 nettopp pga. navnet til AMDs version av denne teknologien: cool and quiet Endret 30. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Er det så farlig om du må bare klikke ok på en varsel melding når du instalerer spill? Det er da ikke som om du bryter garantien. Bare å kjøre spillet etterpå å se om det funker. Enten så gjør det det eller så gjør det ikke det. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 enklere og bare slå av speedstep i BIOS så installere spillet. 8975871[/snapback] På min Dell Latitude X1 er låser jeg prosessoren til laveste hastighet når jeg deaktiverer speedstep i BIOS. Vet ikke hvor vanlig det er... Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Tvilsomt. Har aldri opplevd det selv at spill sjekker maskinvaren generelt før hver oppstart. Uansett sier jo trådstarter dette problemet bare oppstår når han skal installere 8975897[/snapback] En del nyere spill sjekker faktisk hardware før det startes opp - eksempel: Call of Duty 2 gir en melding før det startes om at maskinvaren endret, "skal vi optimize settings for den nye hardwaren?" Dette er et problem for meg med Pentium M (speedstep), da CPU-Hertzen varierer nesten for hver gang jeg starter spillet - altså må jeg trykke "Nei" på Hardware-optimize hver gang. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Spillet forholder seg sikkert til eldre prosessorer som Pentium 4, og siden de opererte på høyere klokkefrekvenser så er det nok der problemet ligger. Siden Pentium M og Core 2 kjører på lavere frekvenser (men er raskere relativt sett), så blir spillet litt forvirret. Det er ikke noe spesielt man kan gjøre, utenom å ignorere det som pølsevev da. Hvis installasjonsprosessen avbryter p.g.a noe slikt kan det jo være verre selvfølgelig. Endret 1. juli 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå