Autodidact Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Skal passe meg med å (over)bruke ordet forfall. Her er et skilt som er noe utslitt og som fanget min oppmerksomhet p.g.a. at det er laget av betong. Dessverre var det plassert så det var vanskelig å unngå metallstolpen som står rett ved (venstre kant), og det hindret meg i å få nok "luft" over skiltet. Folk liker seg (kanskje) litt blind på egne bilder, og er i tvil om det er "noe å samle på". Jeg liker dette bildet, og "samler" gjerne på det, men er i tvil om det verdt tiden å flikke litt på det..? Eller er det et for "dølt" motiv å kaste bort mer tid på? 28mm, 1/30s, f5,6/200, blenderprioritet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Et hvert bilde som skildrer minner har verdi i en fotosamling, dette har også verdi for andre. LItt synd med begrensningene du fikk mht komposisjon, men man gjør det beste ut av det. Spennende motiv og flotte farger i min bok. Det eneste aber for meg er at bakgrunnen ser litt ut som muren bak huset til foreldrene mine, og det tar bort en del av den eksotiske effekten for meg. Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Dette bildet var interessant! Jeg syntes at skiltet gled for mye inn i bakgrunnen her pga. det slitte metallet mot en mosedekt mur. Dette gjelder spesiellt i overgangen mellom mur og busk langs skiltet. Alt i alt et pent bilde. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Hmm.. utfordrer du meg til å lage til kunstig (men "real-looking" dybdeskarphet?! Hele skiltet er forøvrig i betong. Det var som nevnt det som fanget oppmerksomheten min. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hmm.. utfordrer du meg til å lage til kunstig (men "real-looking" dybdeskarphet?! Hele skiltet er forøvrig i betong. Det var som nevnt det som fanget oppmerksomheten min. 8980005[/snapback] Det hadde faktisk vært en idè, jfr min tidligere kommentar om bakgrunnen. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Får se hva tid jeg tillater meg å bruke, men det er desverre svært fristende tidsfordriv. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Å arbeide utenfor DOF er ikke lett.. - Akuratt som jeg ikke har erfar det før. Har begrenset vegetasjonens fremtoning også, og øket på skiltet.. Her er resultatet - ørlite bedre skulle jeg håpe.. Men kanskje ikke verd tidsbruken siden jeg selvfølgelig klarte å lagre over TIF-filen jeg arbeidet med etter at jeg skalerte ned og lagret for web! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Tunga beint i munnen når du trykker crl+s, ja. Det ser bedre ut, selv om det ikke ser helt naturlig ut. Jeg blir i alle fall ikke så fiksert på den hjemlig utseende vegetasjonen lenger. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) ble ryddigere nå ja, men med en så liten dof ser det ut som makro.. og forresten, litt av steinen i forgrunnen hadde vel også vært ute av fokus med denne dof-en? edit: det hadde du gjort ja.. men kanskje bittelitt mer? Endret 2. juli 2007 av hardmongo Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg snurpet DOF'en litt inn i høyre kant også ja, men det ble ikke helt bra - og nå er arbeidsfilen redusert til 800px høyde, ergo kommer det ikke til å skje noe mer med dette bildet.. Kanskje jeg (med litt suksess) kan poste det i en eller annen modelltråd. Noen går kanskje på da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå