Novise Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har en utfordring: Fra et WLAN ønsker jeg å koble til en bruker som befinner seg 500m vekk (i luftlinje), men omtrent fri sikt. Jeg vet at dette er mulig, men også at utstyret som trengs blir ganske dyrt. Er det noen som har erfaring med en rimelige utstyr og/eller har en annen løsning på problemet (å strekke kabel er uaktuellt). :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har en utfordring: Fra et WLAN ønsker jeg å koble til en bruker som befinner seg 500m vekk (i luftlinje), men omtrent fri sikt. Jeg vet at dette er mulig, men også at utstyret som trengs blir ganske dyrt. Er det noen som har erfaring med en rimelige utstyr og/eller har en annen løsning på problemet (å strekke kabel er uaktuellt). :-? Er dette umulig hvis dere begge bruker rettningsbestemte antenner da? Men det må jo være fri sikt mellom dere. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hos Norwaywireless.net så finner du info om bl.a. pringles rettningsbestemt antenne. Billig og grei. Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Her er det bra utvalg i billige antenner men problemet er høy fraktkostnad. http://www.hyperlinktech.com/ Holder på å sjekke hva frakten blir om jeg bestiller "endel" antenner. Har bruk for diverse klientantenner. Her er det også noen realtivt gunstige antennepriser. http://www.elfa.se/no/ De har dessuten løse deler slik at du kan bygge deg antenne selv av blikkboks m.m. Det vil kanskje koste ca 200 kr. i deler litt avhengig av hvor lang antennekabel du må ha. Skal teste en blikkboksantenne sammen med en nabo iløpet av noen dager. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 de største rundstråleantenene skal vist dekke opptil flere kmfri sikt selvfølgelig), så 500m er nok ikke så vanskelig. litt penger koster det jo så kanskje pringlemetoden er lurere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå