Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en truffet av lynet

Anbefalte innlegg

For snart ett år siden ble pcen truffet av lynet, og den døde helt... Jeg byttet strømforsyning og nå lager den lyd (vifter går og på hovedkortet lyser det noen lys ... ) uansett.. det kommer ikke bilde.

Noe er galt, så jeg tenkte å kjøpe ny prossessor og kanskje minne bare for å se om det hjelper. (hva annet kan være galt .. hovedkort??)

Mistet litt oversikten siden sist, men har et EPoX EP-9NPA+ Ultra hovedkort og trenger råd om hva som kunne vært passende nye komponenter; altså

MINNE og PROSSESSOR

evt forslag til hva som kan være problemet

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For snart ett år siden ble pcen truffet av lynet, og den døde helt... Jeg byttet strømforsyning og nå lager den lyd (vifter går og på hovedkortet lyser det noen lys ... ) uansett.. det kommer ikke bilde.

Noe er galt, så jeg tenkte å kjøpe ny prossessor og kanskje minne bare for å se om det hjelper. (hva annet kan være galt .. hovedkort??)

Mistet litt oversikten siden sist, men har et   EPoX EP-9NPA+ Ultra hovedkort og trenger råd om hva som kunne vært passende nye komponenter; altså

MINNE og PROSSESSOR

evt forslag til hva som kan være problemet

.

8971386[/snapback]

Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert å byttet ut hele pcen, husk at lynnedslag er på mange hundretusen volt! (Nei, jeg overdriver ikke) strøm i luft (som er verdens beste isolasjon btw) trenger minimum 10.000 volt per cm det skal gå gjennom lufta (eller var det 1.000 volt?) uansett svimlende mye, så ville ikke være overrasket viss hovedkort, cpu, minne, hdd og skjermkort tok kvelden. :hmm:

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Om du kan sansynliggjøre at dette uhellet har ført til ustabilitet og evt. forsinkede skader på PCen så kan du ta det via innboforsikring om du har det ja. Det er nok kanskje den beste løsningen her siden det ved lynnedslag ofte kan forekomme skader på diverse komponenter og det er vanskelig å gjøre seg 100% sikker i ettertid at det ikke vil være problemer.

Har selv vært i akkurat samme situasjon, og fikk erstattet PC etter å ha hatt den inne hos et verksted for en kjapp dokumentasjon på problemstillingen (så jeg hadde noe skikkelig å vise forsikrings-selskapet).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...