Anesh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 For snart ett år siden ble pcen truffet av lynet, og den døde helt... Jeg byttet strømforsyning og nå lager den lyd (vifter går og på hovedkortet lyser det noen lys ... ) uansett.. det kommer ikke bilde. Noe er galt, så jeg tenkte å kjøpe ny prossessor og kanskje minne bare for å se om det hjelper. (hva annet kan være galt .. hovedkort??) Mistet litt oversikten siden sist, men har et EPoX EP-9NPA+ Ultra hovedkort og trenger råd om hva som kunne vært passende nye komponenter; altså MINNE og PROSSESSOR evt forslag til hva som kan være problemet . Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Når maskinen er tilkoblet strøm, har Hk en lampe som lyser grønt da? Mulig hovedkortet er defekt, kanskje cpu også ikke sitter som den skal- det har vært problem hos meg før. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) For snart ett år siden ble pcen truffet av lynet, og den døde helt... Jeg byttet strømforsyning og nå lager den lyd (vifter går og på hovedkortet lyser det noen lys ... ) uansett.. det kommer ikke bilde. Noe er galt, så jeg tenkte å kjøpe ny prossessor og kanskje minne bare for å se om det hjelper. (hva annet kan være galt .. hovedkort??) Mistet litt oversikten siden sist, men har et EPoX EP-9NPA+ Ultra hovedkort og trenger råd om hva som kunne vært passende nye komponenter; altså MINNE og PROSSESSOR evt forslag til hva som kan være problemet . 8971386[/snapback] Hadde jeg vært deg, ville jeg vurdert å byttet ut hele pcen, husk at lynnedslag er på mange hundretusen volt! (Nei, jeg overdriver ikke) strøm i luft (som er verdens beste isolasjon btw) trenger minimum 10.000 volt per cm det skal gå gjennom lufta (eller var det 1.000 volt?) uansett svimlende mye, så ville ikke være overrasket viss hovedkort, cpu, minne, hdd og skjermkort tok kvelden. Endret 29. juni 2007 av malmern Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Trodde dette gikk på forsikringa jeg. Da kan du jo kjøpe ny pc Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Trodde dette gikk på forsikringa jeg. Da kan du jo kjøpe ny pc 8973515[/snapback] Om han har boligforsikring så Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Om du kan sansynliggjøre at dette uhellet har ført til ustabilitet og evt. forsinkede skader på PCen så kan du ta det via innboforsikring om du har det ja. Det er nok kanskje den beste løsningen her siden det ved lynnedslag ofte kan forekomme skader på diverse komponenter og det er vanskelig å gjøre seg 100% sikker i ettertid at det ikke vil være problemer. Har selv vært i akkurat samme situasjon, og fikk erstattet PC etter å ha hatt den inne hos et verksted for en kjapp dokumentasjon på problemstillingen (så jeg hadde noe skikkelig å vise forsikrings-selskapet). -Stigma Lenke til kommentar
Anesh Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 kanskje det blir ny maskin da.. bare å begynne å få oversikten; å jakte på nye deler .. noen anbefalinger på ting å legge i kabinettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå