Merida Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har eit Canon 70-300 is usm objektiv og lurte enkelt og greit forskjellen på innstilling 1 og 2 på is`n. Greit nok den knappen som slår av og på is`n, men der er også ein knapp der man kan velge trinn 1 eller trinn 2 på is`n. Håper dere forstod hva jeg mente Lenke til kommentar
andm Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg har aldri brukt et objektiv med stabiliseringsfunksjon, men jeg er ganske sikker på at bryteren veksler mellom et såkalt panoreringsmodus og "vanlig" bildestabilisering. Noen andre må nesten presisere. Endret 29. juni 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Merida Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 OK jeg fann instruksjonsboken som følgte med objektivet og der står: Use mode 1 for normal photografy. Mode 1 provides image stabilization in all direction. Use mode 2 for continous shots of moving subjects. Mode 2 provides image stabilization only in the direction of camera movement. Ja slik jeg forstår det så er mode 1 den vanlige stabiliseringa og mode 2 er for ting som er i bevegelse, er det rett eller? Takker for svar Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det ser ut som om du har forstått det. Se for deg at du panorerer mot venstre idet du skal fotografere en rallybil. Da ønsker du sikkert å bruke modus 2. Etter det du siterte, virker det som om det samme gjelder for bevegelser i alle retninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå