laggable newbie Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Er det lett å ødelegge pc133 sd-ram ved overclocking? Har overclocka en pc133 256mb brikke til 148mhz (hvis jeg ikke tar katastrofalt feil) temperaturen til brikken er 27 grader. Kan den gå i stykker?? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg hørte et sted at med merkeRAM kan man komme opp i 166mhz uten store problemer. Men jeg kan ikke bekrefte det, siden jeg aldri har prøvd selv. Lenke til kommentar
laggable newbie Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 hmm jeg har merke ram... Husker ikke helt navnet, mener det begynte på T... vel... da er det ikke så dumt å overclocke da? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Ja det er vel kanskje det. Men ikke skyld på meg om noe går galt :smile: Jeg har, som sagt, aldri prøvd dette selv. Bare leste det på en hardware-side. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Dersom du greier å ødelegge RAMen din så er du faktisk ganske så flink. Det skjer bare ikke. Å få 133mhz RAM opp i 166mhz er derimot ikke vanlig. Hvis du øker CAS latencyen vil nok sjansene være rimelig gode, men å øke CAS latencyen er aldri smart. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 21:09, laggable newbie skrev:Er det lett å ødelegge pc133 sd-ram ved overclocking? Har overclocka en pc133 256mb brikketil 148mhz (hvis jeg ikke tar katastrofalt feil) temperaturen til brikken er 27 grader.Kan den gå i stykker?? Brikka blir ikke ødelagt av det uten videre nei.. hvis den funker på den hastigheten så funker den på den hastigheten. Den blir ikke plutselig herp. Hvis den blir for varm blir pc'en først ustabil og henger seg.. så da skrur du av pc'en uansett.. og clocker litt ned.. for det går da ikke ann å ha en ustabil pc.. skjønner? Er ikke noe problem Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Må legge til at jeg hadde en Mosel 128mb PC133 SDRAM 7ns en gang i tiden. De pleier å klare sånn omtrent 150MHz @ CL2. Det er ikke værst. Kjørte den selv på 145MHz, CL2, Turbo Memory Timings, 4-Way Bank Interleave.. hele pakka med andre ord.. det fungerte fint. Skikkelig bra merke :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå