Gå til innhold

Blir det gamecard til Age Of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vist de med å kun gi muligheten til å betale med visa vil prøve å hindre mindreårige å spille spillet, så har de samtidig sagt nei takk til 70% (i allefall) av kundene sine!

 

Det tallet der har du vell hentet fra bakpartiet ditt vell? ;)

 

For ca 1 år siden så var gjennomsnittsalderen i wow 15 år i følge en undersøkelse som ble gjort på wow eu forumet. Det kan si litt om hvilken aldersgruppe som spille mmo`s

Lenke til kommentar

Det eneste posetive funcom gjør med å sette 18 som aldersgrense er å holde en høyere engelskstandard. Det negative er at det kan bli en veldig tom verden. Jeg personlig liker ikke å komme til en tom storby. Er lite vist med å spille online vist man like gjærne kan spille offline å møte like mange.

Lenke til kommentar

Ja. Pluss at de drittungene som er der i f. eks WoW, er jo også med på å skape en verden. Vi kan jo ikke bare ha gode spillere. Vi må ha kontraster også. :)

 

Siden Hyboria er et så stort sted, tipper jeg på at mange byer og områder kommer til å ligge øde.

Lenke til kommentar
Vist de med å kun gi muligheten til å betale med visa vil prøve å hindre mindreårige å spille spillet, så har de samtidig sagt nei takk til 70% (i allefall) av kundene sine!

 

Det tallet der har du vell hentet fra bakpartiet ditt vell? ;)

 

For ca 1 år siden så var gjennomsnittsalderen i wow 15 år i følge en undersøkelse som ble gjort på wow eu forumet. Det kan si litt om hvilken aldersgruppe som spille mmo`s

Tull.

 

Enda et tall som er hentet ut fra rasshølet ditt.

 

From the survey data, the average age of the WoW player is 28.3 (SD = 8.4). 84% of players are male. 16% are female. Female players are significantly older (M = 32.5, SD = 10.0) than male players (M = 28.0, SD = 8.4).

Kilde? http://www.nickyee.com/daedalus/archives/001365.php

Finner du en bedre og nyere undersøkelse så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Mange gir rett og slett beng i AoC og driter i historien eller noe. Jeg vet at det er patetisk, men for det. Det kommer til å komme de samme type spillerne til AoC også som det var og er på WoW.

Har man en større spillergruppe som klarer å oppføre seg så klarer man bedre å luke ut, eller tvinge folk til å oppføre seg om de vil være med i forskjellige ting, om det måtte være en guild, eller å få gruppe til å spille med seg.

 

I WoW så ser man det motsatte. Den største spillergruppen klarer ikke oppføre seg, som dermed smitter over på andre folk, folk som egentlig normalt er ordentlige.

 

Selv jeg har tatt meg selv i å oppføre meg idiotisk i det spillet der.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor vi krangler nå, men min mening er at dette er digg for dere med kredittkort. For dere er det jo ikke noe stress. Men for folk som er under 18 år, så er det verre. Mange av oss oppfører oss redelig og ordentlig i et online-samfunn, og vi blir derfor "luket" bort fordi folk tar oss alle som drittsekker. Stigmatisering, sier nå jeg.

Vet vi hva stigmatisering betyr? Dere som er så modne? Jeg er 15, forresten, og syntes at vi burde få en sjanse til å vise hva vi redelige spillere kan tilby. De andre drittsekkene i vår aldersgruppe kan dra til helvete.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor vi krangler nå, men min mening er at dette er digg for dere med kredittkort. For dere er det jo ikke noe stress. Men for folk som er under 18 år, så er det verre. Mange av oss oppfører oss redelig og ordentlig i et online-samfunn, og vi blir derfor "luket" bort fordi folk tar oss alle som drittsekker. Stigmatisering, sier nå jeg.

Vet vi hva stigmatisering betyr? Dere som er så modne? Jeg er 15, forresten, og syntes at vi burde få en sjanse til å vise hva vi redelige spillere kan tilby. De andre drittsekkene i vår aldersgruppe kan dra til helvete.

 

Jeg skjønner godt hva du mener, var i den samme situasjonen selv en gang, ble sett på som eldre, når jeg var så vidt en ungdom, men når man ikke har riktig alder så er det en virkelig hinding noen ganger. Forskjellen er også at den gangen var det mindre spill med 18 årsgrense som jeg ville spille, og jeg satt med 33k modem hjemme for å kople meg på internett. Den gangen var det svært lite spill som man trengte å betale med måndelig på nettet, slik som MMO generasjonen nå vokser opp med.

 

WOW løste dette problemet med Gamecards, men fordi Funcom sikkert ikke har lyst å bedrive med noe slikt, så sliter da ungdommene som vil spille AOC, og det er i tillegg til at dere kanskje blir oppfordret til å vise leg når dere kjøper skal prøve å kjøpe AOC.

 

Jeg tar gjerne imot 13-18 åringer som kan oppføre seg som voksne og rasjonellt, problemet er at dagens MMO generasjon viser noe helt annet inntrygg av den generelle populasjonen på den alderen, og mange av de eldre har sett seg lei, og sett fremover til et spill hvor de bare ikke kan komme inn. Det ser ut som det spillet er delvis på vei nå, og folk i 40 og 50 års alderen (!) sitter på Funcom sitt AOC forum og har stålkontroll over miljøet og elsker det. Det er nok denne målgruppen Funcom har lyst å henvise seg til, og det er ikke for å være frekk mot de under 18 at de gjør dette, det er bare slik det er for dem.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig å være enig noe her. Man ønsker jo en folksom verden med seriøse folk, ikke sandt?

må ikke være 5 millionr for å være folksomt, om de fyller et par servere er de serverene som er fulle like folksomme som en i wow (om de er ca like store, men poenget er der) Når funcom vil ha en anbefalt aldersgrense på 18 år hjelper det ikke å argumentere for at de under 18 kan oppføre seg, de kommer ikke til å gjøre det lettere for dem når de selv sier at de vil ha et voksent spill. Jeg har også god erfaring med mange under 18 osv, så er ikke det. men de er ikke idioter som sitter der å lager et spill for en målgruppe som er på størrelsen med et fotballag, som han ene sa 70% ikke kan bruke visa, er vel heller 70% som KAN bruke visa eller lignende kort ;)

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Joda, men man kunne gjøre det på en annen måte.

 

Man kunne vel latt folk under 18 år også få spille, men at man banner alle som blir rapportert for dårlig oppførsel o.l, og la de som oppfører seg seriøst og sak prosa få lov til å bli? Eller er det bare min lille hjerne som ikke følger helt med her?

 

Ja. Jeg forstår, Christeven.

Endret av Slu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...