Gå til innhold

Blir det gamecard til Age Of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Muligens at han/hun har gjort det, men det er nogenlunde sant. Det er mye, mye fler spillere som er rundt 12-16 år enn det er av folk over 18 år.

 

Det er her du tar feil. Gjennomgående undersøkelser over lengre tid viser at den gjennomsnittlige alderen på MMORPG-spillere er 25 år.

 

I WoW er det nok endel flere spillere i alderen 12 til 16 men i andre rollespill ligger snittet på over 25.

Håper også dette blir tilfellet i AoC

Lenke til kommentar
Muligens at han/hun har gjort det, men det er nogenlunde sant. Det er mye, mye fler spillere som er rundt 12-16 år enn det er av folk over 18 år.

 

Det er her du tar feil. Gjennomgående undersøkelser over lengre tid viser at den gjennomsnittlige alderen på MMORPG-spillere er 25 år.

 

I WoW er det nok endel flere spillere i alderen 12 til 16 men i andre rollespill ligger snittet på over 25.

Håper også dette blir tilfellet i AoC

Snittet i WoW ligger faktisk på rundt 22-23 sist jeg sjekket.

 

Men det er vell slik at folket under 18 er litt mer høylytt enn resten av spillerne vil jeg tru slik at det er lettere å tru det motsatte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi krysser fingrene for ingen-gamer-card. La spillet beholde sjelen til Conans univers (voksent innhold). De får evt lage en "Age of Conan as a child" når behovet til smårollingene blir for stort.

 

Ved å la være så luker man ihvertfall bort en del av de mindreårige. Det bør ihvertfall ikke være lett for mindreårige å få spillt dette spillet. Dersom mamma og pappa tillater pupper og brystvorter for sine barn så er det helt opp til dem, men jeg tror nok de fleste foreldre har litt hjerne. Krysser ihvertfall fingrene for det.

Lenke til kommentar
Vi krysser fingrene for ingen-gamer-card. La spillet beholde sjelen til Conans univers (voksent innhold). De får evt lage en "Age of Conan as a child" når behovet til smårollingene blir for stort.

 

Ved å la være så luker man ihvertfall bort en del av de mindreårige. Det bør ihvertfall ikke være lett for mindreårige å få spillt dette spillet. Dersom mamma og pappa tillater pupper og brystvorter for sine barn så er det helt opp til dem, men jeg tror nok de fleste foreldre har litt hjerne. Krysser ihvertfall fingrene for det.

det blir helt sikkert gamecards. det ble bekreftet for en tid tillbake.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel ikke i Funcoms "best interests" å begrense tilgangen til spilletid. Så det vil nok ikke være noe spesielle tiltak for å stoppe mindreårige, annet enn "EULA" og begrensninger på tilgang til forum og slikt om man ikke oppgir en alder over 18år når man registrerer brukerprofilen.

Lenke til kommentar
Det var sure saker.

Etter 3 år med drittunger i wow hadde jeg ant et håp om å slippe det i AOC.

 

AoC blir en nisje uansett, så det er nok stor sannsynlighet for at du slipper et stort antall "drittunger". Men tiden vil vise, jeg nekter å tru at det er så mange WoW spillere av den yngre garde som kommer til å hoppe på AoC bølgen npr WoLK snart kommer.

Lenke til kommentar

En ting er vel ihvertfall reelt, og det er at gamecards = black buisness.
Det er vel her bakdørene ligger for massivt salg av skitne tjenester forbundet til slike spill?


De tenker såklart bare penger, og når folk godtar at dette ødelegger innholdet er det jo bare å peise på.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
En ting er vel ihvertfall reelt, og det er at gamecards = black buisness.

Det er vel her bakdørene ligger for massivt salg av skitne tjenester forbundet til slike spill?

 

 

De tenker såklart bare penger, og når folk godtar at dette ødelegger innholdet er det jo bare å peise på.

hva er det du snakker om? vet du hva et gamecard er?

Lenke til kommentar
Ett kort man kan kjøpe over disk, med en kode som gir spilletid.

 

Hva var det du ikke forstod Christeven? Kanskje du bør lese inlegget mitt igjen, og gi det litt mer tanke.

ja det stemmer, men gjør det at man kjøper det over disk det til svartebørs? Folk som ikke vil bruke visa kortet (eller ikke har det) på nettet kjøper en kode som gir deg x spilletid, på samme måte som de som betaler over nett. bare at de kjøper det fysisk i en butikk.

 

På akkuratt samme måte som et telefonkort, er telefonkort skitne tjenester? Game cards gjør heller ingenting med innholdet, hvilket innhold er det du mener de ødelegger? Må også spørre hvorfor du mener kjøp av gamecards er en bakdør til skitne tjenester?

 

En ting er vel ihvertfall reelt, og det er at gamecards = black buisness.

Det er vel her bakdørene ligger for massivt salg av skitne tjenester forbundet til slike spill?

 

 

De tenker såklart bare penger, og når folk godtar at dette ødelegger innholdet er det jo bare å peise på.

Lenke til kommentar

Her er et intervju med Erling Ellingsen, produktsjef i Funcom, der han svarer på spørsmål fra leserne:

 

http://x6.no/art/13098.html

 

Her er et utdrag fra intervjuet, der han svarer på spørsmålet om gamecard:

 

 

Må man ha Gamecard?

Hei.

 

Eg har planer om å kjøpe Age of Conan når det kommer ut, men så lurte eg på om at vi må kjøpe gamecard for å spille det?

 

Erling: Nei, du må ikke kjøpe gamecard for å spille Age of Conan. Du kan abonnere på tjenesten med et bankkort/kredittkort.

 

 

Dette tyder på at det vil bli gamecards, men at man også vil kunne abonnere på tjenesten med bankkort/kredittkort

Lenke til kommentar
Her er et intervju med Erling Ellingsen, produktsjef i Funcom, der han svarer på spørsmål fra leserne:

 

http://x6.no/art/13098.html

 

Her er et utdrag fra intervjuet, der han svarer på spørsmålet om gamecard:

 

 

Må man ha Gamecard?

Hei.

 

Eg har planer om å kjøpe Age of Conan når det kommer ut, men så lurte eg på om at vi må kjøpe gamecard for å spille det?

 

Erling: Nei, du må ikke kjøpe gamecard for å spille Age of Conan. Du kan abonnere på tjenesten med et bankkort/kredittkort.

 

 

Dette tyder på at det vil bli gamecards, men at man også vil kunne abonnere på tjenesten med bankkort/kredittkort

vi vet helt sikkert at man kan kjøpe gamecards ;) Det har de gjort rede for en god stund siden. Så diskusjonen nå er ikke om man kan det eller ikke, men om det er bra eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...