Screamer Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei! Jeg har en Pentium3 1000mhz SL52R.. Jeg har et lite problem, jeg kan ikke finne FSB i bios.. :oops: Har lest at den kan lett klokkes til 1.2 Ghz ved fsb.. Noen lure tips Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 sjekk etter jumpere dipswitches på hovedkortet. sjekk om det finnes bios oppgraderinger eller manualer til hoved kortet. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har en jumper på hovedkortet .. (configuration jumper/ BIOS CONF) :wink: Skal jeg prøve og ta den av eller flytte på den? .. Finner vel ut av det selv om noen minutter Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Det funket ikke... , Men det er kanskje ikke så rart når maskina (Dell dimension 4100) Kjører egenprodusert BIOS software.. Men men... Jeg klarte og finne ut at jeg hadde et INTEL (Husker ikke helt modellen p.g.a. at jeg sitter på skolen nå, men jeg har det ned skrevet hjem.. Jeg fant uansett en bios versjon til hovedkortet mitt fra INTEL, har ikke flashet enda.. Krysser fingrene i håp om at jeg kan stille på FSB etter dette... :wink: Regner egentlig ikke med at det går siden Intel er kjennt for sin høye rotte-faktor på produktene sine.. Jeg kommer uansett til å skrive resultatet av det lille prosjektet her i forumet.. Får jeg opp FSB innstillingene i Bios har jeg planer om å planslipe prosessor og kjøleribbe.. Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 lykke til! høres ut som en av testene utført av overklokking.no... Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hvis du ikke greier å stille FSB i bios kan du prøv programmet SoftFSB det stiller FSB i Win Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg er nå mektig irritert på dell og intell for sine smarte løsninger! Jeg flasha biosen først 1 gang (Med nyeste opptatering fra Dell), men enda så kunne jeg ikke stille på fsb .. så pøvde jeg engang til med intels nyeste bios versjon.. Enda så kunne jeg ikke gjøre noe... Så prøvde jeg softFSB og CpuCOOL.. Disse programmene støttet hovedkortet, men ikke PLL versjonen ... Noen som klarer og hjelpe meg med dette prosjektet...? Jeg har et "Intel D815EEA" Hovedkort, Klarer dere og finne en bios versjon eller et program som har støtte for en ICS 9250-28 PLL så vennligst skriv et svar/URL her.. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dell sa du? Sikkert låst for overklokking. Dessuten er den sansyligvis overklokka så det holder fra før. 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå