Larze Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har hatt hovene kjertler i halsen, litt vondt i hodet og av og til litt feber i litt over en ukes tid ca, nå har jeg ingen symptomer lenger kansje bare litt slapp.. Er dette kyssesyken? Har lest at man får hoven milt og lever når man har kyssesyken.. Er dette altid eller bare i noen tilfeller? Skal på snowboard camp på mandag og er veldig usikker på om jeg kan dra eller ikke. Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Du bør ihvertfall få sjekket opp dette før du gjør noen fysisk aktivitet. Ta kontakt med lege og få en sjekk. Dette er litt vanskelig å diagnosere via forum. Lenke til kommentar
spirrevippen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg er ikke noen lege, men hadde kyssesyken i julen. Dro til legevakten, og mine symptomer var: - VONDT i halsen - feber - vondt i HELE kroppen - slapp Han tok en blodprøve av meg + en streptokokkprøve. Etter strepto-prøven utelukket han halsbetennelse, men av blodprøven var det noe som var forhøyet, og dermed var det kyssesyken. Han tok da en ny blodprøve for å sjekke leveren. Mange av dem som har kyssesyken får leverbetennelse. Jeg fikk ikke noe mer svar, men fikk penicillin (sikkert for leveren, selve kyssesyken kan visst ikke behandles). Milten er også særlig utsatt, så man skal holde seg i ro + ikke få noen slag eller trykk mot den. Konklusjonen er vel egentlig at du bør ta en tur til legen, spesielt siden du har vært syk en stund, for da kan du få riktig diagnose og hjelp. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Mine erfaringer er helt like spirrevipp1 sine. Dine symptomer ligner veldig på mye symptomer da jeg fikk kyssesyken. Jeg var helt usannsynlig trøtt, og halsen min var så hoven at jeg knapt kunne spise. Feber- og svettetokter til tider var også et symptom. De hovne kjertlene er også et mulig tegn på kyssesyke. Jeg anbefaler deg at du kommer deg til lege for å bekrefte/avkrefte sykdommen så fort som mulig. Husk at fysisk aktivitet er lite bra når du har kyssesyken. Det samme gjelder alkohol og sånt. Det er en veldig kjip sykdom, og jeg er redd kun tålmodighet og smertestillende midler hjelper (selv om man skal være forsiktig med paracet el.) Lykke til da hvertfall. Endret 29. juni 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå