Gaby Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Hei! Skal skaffe meg et trådløst aksesspunkt da jeg trenger trådløst nettverk i huset nå (laptop osv). Men jeg bare lurer på om jeg har forstått det riktig. (Se på tegning) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Modemet er koblet i routern (WLAN). Aksesspunktet er koblet i routern i en av de samme portene som PCene er i (Port 1,2,3,4). Er dette riktig? Mvh Frode EDIT: Drit i ræva painttegning. Orka ikke å gjøre det bedre =) Endret 29. juni 2007 av LezoO Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg kobler "WAN" porten på mitt trådløse aksesspunkt til en "vanlig" port på routeren. Jeg bruker en trådløs router, men har deaktivert dhcp og konfigurert den til å videresende ip'er fra routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er like billig å skaffe seg en wlanrouter som et aksesspunkt. Så får du ryddet opp litt også. Alternativt kan du skaffe deg et routermodem med wlan. Koblingen din funker forresten. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Ja, men greia er at jeg har routeren i kjellern og må ha et aksesspunkt i 1etg, da signaler ikke går igjennom murveggene. Har prøvd det du nevnte ser du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå