Gå til innhold

E6600 på 3Ghz... hvilke settings på FSB og X ?

Anbefalte innlegg

Hei.

ikke helt fått med meg hvordan man overklokker C2D :p og lurer på om noen kan fortelle meg hva FSB og multiplier skal stå på ved f.eks 3ghz?

har sånn derre 800mhz ram elns :p og stock-kjøler.

takker for svar^^

mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frekvens på C2D = reel FSB (1/4 av oppgitt FSB)*multiplier

9 multiplier: 1333 QFSB

8 multiplier: 1500 QFSB

Hvis du ikke kan kjøre unlinked og ikke kan/vil overklokke RAM så er en av disse det du må gå for.

Nå skal vel en E6600 greie 3GHz uansett, men det er alltid greit å gå rolig fram, spesielt hvis du er ny. Er ikke så lurt å bare spørre "hvilke settings bruker dere", optimalt resultat avhenger fra maskin til maskin. Hvis du ikke har gjort det, les andre tråder på dette forumet, og hw.no sine guider om temaet. Last ned nødvendige programmer (Orthos, CoreTemp/SpeedFan spesielt, CPU-Z kan være kjekt) og prøv deg fram.

Lenke til kommentar

Husk på å sjekke temperaturen med CoreTemp med full load etter du har overklokket. Stock-kjøleren til C2D er ikke akkurat verdens beste, og når jeg klokker min E6600 til bare 2,8 med stock volt, så fyker tempen opp på 66 grader (kjernetemperatur) under full load.

Lenke til kommentar
Husk på å sjekke temperaturen med CoreTemp med full load etter du har overklokket. Stock-kjøleren til C2D er ikke akkurat verdens beste, og når jeg klokker min E6600 til bare 2,8 med stock volt, så fyker tempen opp på 66 grader (kjernetemperatur) under full load.

8972926[/snapback]

Jeg kjørte min e6300 opp på 2.7 med stock kjøleren og max temp på load (3timer orthos) var 57grader. Det er 50% klokk! *feeling lucky* (stock volt).

Trådstarter; Du kan jo sette multiplier på 8 for og ta den høyere med fsb. Etter hva jeg har fått med meg vil lavere multiplier gi bedre ytelse enn høyere multiplier, og heller kølle på med høy fsb.

Lenke til kommentar

8972926[/snapback]

Har visst jeg vært veldig heldig :innocent: Kjører 3.0, vell å merke undervolt, 43 grader full load :)

edit: Core Temp viser 49 grader

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hmm.. Mulig at den rammen rundt prosessoren på hovedkortet mitt er skjev eller noe. Får ta av kjøleren til uka og ta en titt på det, virker jo som om temperaturen er litt høy, selv med stock-kjøleren.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...