Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC blir veldig fort veldig varm, og går da sakte

Anbefalte innlegg

Jeg håper dette innlegget er på rett plass.

Jeg har en nå snart 2 år gammel Dell D610 Latitude (bærbar), som har virket knirkefritt helt frem til for noen måneder siden. Da begynnte den å bli fort veldig varm, og da blir den og veldig treg, og bråker veldig.

Jeg har kjørt (mange ganger) Spybot, Ad-aware, SuperAntiSpyware, CCleaner og de finner ingenting skummelt. Det ser heller ikke ut til at det er noe galt med systemet (jeg kan legge ved en Hijack log om nødvendig).

Det jeg lurer på er om det kan være noe galt med strømenhetene på pc'en. Jeg måtte en periode bruke en lader som ikke var orginal, men som skulle gi samme spenning. Jeg har ikke klart å finne ut av hvordan jeg skal finne ut om det er noe galt ved dette. Men jeg har nå i hvertfall byttet lader (til ny orginal) for å se om det hjalp, noe det ikke gjorde.

Det er jo litt kjedelig å levere pc'en inn til reparasjon om det er mulig å unngå det.

håper noen kan gi noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å fjerne støv fra pcen?

8971427[/snapback]

Nei, det har jeg ikke, og det høres jo ut som en god idè. Men, betyr det at jeg må åpne opp og ta ut tastatur og lignende?

Grunnen til at jeg trodde det kunne være strømforsyningen i Pc'en (Jeg vet virkelig ikke hva det heter), er at den ofte er bedre hvis den går på batteriet. Da går den stille, og blir ikke varm...

Endret av Petterla
Lenke til kommentar

Skru opp pc og blås den fri for støv.. ikke støvsuger, men trykkluft, det er best (syns jeg..)

se i manualen, der står det mest sannsynlig hvordan man kommer frem til vifta.

det at den blir varmere når den går på nettstrøm er muligens fordi den da slår av strømsparingsfunksjonen, og cpu går på full guffe. lading genererer også litt varme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...