LuckySingh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei folkens! For to dager siden begynte jeg denne tråden. Men jeg er forsatt forvirret, så tenkte jeg kanskje det er lurt å stille dette spørsmålet i hovedkort kotogeri her. Altså, hvilket HK av disse to skulle jeg velge til Pentium 4(Northwood) sokkel 478 CPU? 1. ASRock P4M890 med PCI-Express men micro-ATX. Dette koster 364 Kr. uten porto hos AMENTIO. 2. MSI 865G Neo2-PLS med AGP og ATX. Dette er et brukt kort og koster 300 Kr. uten porto. Jeg har et Geforce FX5200 AGP kort som jeg kan fortsatt bruke eller har tenkt å kjøpe et brukt Geforce 7600GS AGP som koster 400 kr. Men hvis jeg skulle kjøpe ASRock sitt kort da må jeg kjøpe et PCI-E kort. Spørsmålet mitt er at kan ASRock sitt kort brukes i en vanlig ATX kabinett eller må jeg ha en micro-ATX kabinett? Hvis jeg må ha en micro-ATX kabinett da tenker jeg å kjøpe heller det brukte MSI HKet og brukte 7600GS AGP kort. En annen ting: Er det stor forskjell (ytelse aktig) mellom AGP og PCI-Express? Alle forslag og erfaringer med disse HKene og 7600GS er hjertlig velkommene! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Spørsmålet mitt er at kan ASRock sitt kort brukes i en vanlig ATX kabinett eller må jeg ha en micro-ATX kabinett? Oftest går dette om hverandre. For å være sikker kan du sjekke bunnplata i kabinettet, om det har feste/ bunnskruer som passer til hullene i MicroATX. Når hovedkortet monteres må man se til at ingen ubrukt bunnskrue (stud) ligger an mot baksiden av kortet. Det kan eventuelt kortslutte og ødelegge kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå