anakwalajinn Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Halloisann! Installerte Wolfenstein 3D igjen etter flere år, og den virket helt fint med unntakk av musikken i spillet. Lyden virker, men det er ingen musikk. Har jo ikke den samme gamle pcen som jeg hadde for 10 år tilbake. Uansett, leste litt på YouTube [kommentarer] at jeg trenger Disney Sound Source for å få musikk. Spillet er noe kult uten musikken. Og når jeg er på instillingene til spillet, går det ikke ann å velge "Disney Sound Source". Så hvordan kan jeg skaffe denne? Er det mulig å laste ned? Er det driver? Programrave? Er litt n00b når det gjelder dette. Håper noen kan hjelpe meg med å skaffe Disney Sound Source! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) en.wikipedia.org/wiki/Disney_Sound_Source Disney Sound Source (basert på Covox) var en fysisk enhet man koblet til datamaskinen, så dette er noe du må kjøpe. Men se uthevingen min nederst i sitatet: The Covox Speech Thing (also known as Covox plug) was an external audio device attached to the computer to output digital sound. * Disney Sound Source. A somewhat popular device, marketed by Disney Software in early 1990s, appeared to be a sophisticated Covox-idea based DAC. The low price of $14[1] got the device some popularity. It used external power (ran on batteries) and involved some circuitry to turn it on / off. Sound quality was also superior due to sound filtering schemes used. Games that run on Disney Sound Source should run without problems on simpler Covoxes; however, not all software made for simple Covoxes will run on Disney Sound Source. In reverse, DOSBox allows to emulate presence of Covox (as Disney Sound Source) on a machine without such physical device connected. DOSbox finner du her Lykke til! Endret 29. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Bruk DOSBox og skru på AdLib, det skal fungere. Lenke til kommentar
anakwalajinn Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Takk til begge 2! =) Nå har jeg et nytt problem, Wolf 3D vil ikke virke. Den virket helt fint i går. Uninstalla en eller annen ukjent programvare isted som jeg ikke visste hva var, men tror ikke dette hadde noe med Wolf 3D å gjøre? Husker ikke hva programvaren het... Når jeg starter spillet kommer det den røde menyen og det står "One Moment..." nederst istedenfor "Press any key". Og denne "momenten" varer for alltid. Lenke til kommentar
anakwalajinn Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Av en eller annen grunn virker spillet igjen! Men hvordan skrur jeg på AdLib? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Når spillet er i gang, velg Sound Deretter: Sound Effects:AdLib/Sound Blaster Digitized Sound:Sound Blaster Music: AdLib/Sound Blaster Lenke til kommentar
anakwalajinn Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hei igjen. Jeg har gjort det, men det kommer som vanlig bare lyd og ingen musikk. Er det noe jeg må gjøre inne i dosboxen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nei, men kanskje i dosbox.conf, men det funker fint her uten at jeg har endret på noe som helst.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå