Nitrius Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Mener å ha hørt tidligere at det har vert dårlig med drivere til creative lydkort, stemmer dette? Er det slik nå? Har nemlig Creative X-FI Xtrememuisc, og er på tippen av å slenge inn Ubuntu, så hvordan er det med drivere til lydkortet? Endret 29. juni 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) På www.soundblaster.com: Du har valgt Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio og Linux. Hvis du vil ha støtte til et annet produkt, klikk her.. Sorry, no Creative updates are available for the selected product. om det ikke er noe egen Linux side for Soundblaster da? **EDIT: Står ikke noe på Ubuntu sine sider om hva lydkort som støttes? Endret 29. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har null peiling, når det gjelder Linux og driver støtte, og hvis det ikke finnes noen drivere til lydkortet mitt for Linux/ubuntu, da er det vel likeså godt å droppe hele greia. Uansett hvis noen vet noe, fortell gjerne. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Google and you shall find: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=239981 Vennlig hilsen en Windows bruker. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 X-Fi er ikke støttet i Linux. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Så det vil si null lyd om jeg installere ubuntu? Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jepp. Hvis du har et integrert lydkort vil nok det fungere, men det er vel ikke svaret du vil ha Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jepp. Hvis du har et integrert lydkort vil nok det fungere, men det er vel ikke svaret du vil ha 8970584[/snapback] Ja, hovedkortet har et integrert lydkort ja, men så har jeg jo ikke lyst til å ta i bruk det når jeg har et X-Fi kort i pcen. Jaja, dette var kjipe greier, creative er ikke akkurat flinke med drivere vil jeg si. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det skal vel være greit med drivere til Creative kort, bare ikke X-FI. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Det skal vel være greit med drivere til Creative kort, bare ikke X-FI. 8970610[/snapback] Joa, greit, men nå har jeg et X-FI kort og da hjelper ikke det meg mye. X-FI kortene har jo vert ute en god stund nå, og at det ikke er drivere til Linux enda, så kan man begynne å lure på hva creative driver med. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Creative kommer med beta om en stund, rundt august/september, det er vel bare å vente? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 eneste creative er bra på er etter min mening mp3-spillere og web-cam , å disse er som regel støttet i linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå