Fredrikx Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Familien var på jakt etter bolig/leilighet i utlandet, vi er glade i å reise både på fjellet for å stå på ski og til varmere strøk for å kose oss. Vi kunne aldrig tenke oss å kjøpe hytte på fjellet pga. av de ekstremt høye prisene. (Hytter på de populære ski-stedene i Norge er jo nesten bare for rikinger). Men så kom vi over en annonse i Aftenposten torsdag 28/6 der det ble reklamert for både hytte på fjellet og bolig i utlandet (Tyrkia og Skeikampen) til den nette pris av 1 370 000 for begge deler til sammen!?!? Men vi ringte og nå er vi snart eier av både hus i Tyrkia og Hytte på fjellet Så det her blir knall! Mange som har gode erfaringer med Tyrkia eller hr vært på Skei? Uansett ta en kikk på etfolkeeventyr.no KnALL Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) En virkelig merkelig bundling. Jeg kan ikke se hvilken fordel en slik bundling skal gi. Ved nærmere sjekking var prisen EGENTLIG over 10 millioner, for dette var bare timeshare! Og du har selvsagt ingenting å gjøre med denne svindelen? Jeg har fremdeles tilgode å se nykommere til et forum reklamere for et "kjempegodt tilbud" de "helt tilfeldigvis" har funnet uten at vedkommende selv jobbet for/med tilbudet. Endret 29. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Fredrikx Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Ja sikker på at Notar Norge er med å svindle oss Sikkert ingen garantier for dette, ja det stemmer, du kjøper andeler, men det er slett ingen timeshare.. Du får skjøte selger 8 andeler.. Ring Notar Norge og skjekk ut denne svindelen. Det var det vi gjorde..og vi er fornøyde..Og hva med Time Share forresteen...er ikke dette direkte oversatt å dele tid...hva er galt med å demokratisere luksus? Ikke alle har penger til å kjøpe en hytte på fjellet til flere millioner... Kanskje du? Ikke jeg, men nå har vi det! Og når det gjelder nykommere på nettet, skjekk den andre posten min, ikke typisk svindel hva? hehe Men alltid hyggelig med svar. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg ville for det første aldri funnet på å selge eller kjøpe noe gjennom Notar, til det har jeg snakket med for mange som har hatt problemer med det selskapet. Jeg er heller ikke alene med å stille meg tvilende til Notar. Her blir Notar kåret til Norges dårligste service-bedrift: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1475972 Det første problemet er jo at både du og Notar først gir inntrykk av at man kan få kjøpt en hytte og et hus til en tilsynelatende lav pris. Om du ikke har noe å gjøre med Notar eller dette prosjektet hva er da ditt motiv for å villede folk her? Og så påstår du at det ikke er timeshare? Man får kjøpt 6 uker og så påstår du at det ikke er timeshare? Vet du i det hele tatt hva timeshare er? Om du virkelig hadde kjøpt en hytte på fjellet hadde du hatt rett til å være der oftere enn hver 8. påske og hadde du virkelig kjøpt et luksushus i Tyrkia så hadde du hatt rett til å være der oftere enn hver 8. jul. Hva skal du gjøre de 7 andre påskene? Skal du leie hytte da? Ideen bak timeshare er egentlig god, men i praksis betyr det som oftest at selger får mange ganger innsatsen igjen når splitter opp og selger andeler. En luring kjøpet for eksempel et hus til 2 millioner og så selger 8 andeler til 8 litt naive personer til 750.000 hver. Huset til 2 millioner blir altså solgt for 6 millioner. Om du ikke tror på det jeg sier om timeshare kan du prøve å sjekke hvor lett det er å selge en "brukt" timeshare. Det er så og si umulig, det finnes ikke noe annenhåndsmarked for dette. Har du først betalt kan du aldri regne med å få pengene tilbake slik du kan om du faktisk kjøper en eiendom. Endret 29. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Fredrikx Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Helt enig Kan du sende meg 8-10 mil så kjøper jeg huset og hytten selv! Vil også takke dette forumet for evig varende kevrulanter...Men les prospektet nøye, og kalle dette svindel er svada og er sikker et het tema på Oslos-vestkant der du sikkert nå sitter på fjellet på geilo og nyter en liten Don Peringnon sammen med preben og resten av gutte-klubben grei! Sånn jeg har forstått det er dette ett prosjekt som gir vanlige folk som meg (kanskje ikke deg, Preben?) mulihet til og oppleve litt luksus uten og måtte spare penger resten av livet. Du får 3 mnd tilgang på hus og hytte nok for meg men kanskje ikke for deg (PREBEN)!! Glad for at det endelig er et prosjekt som tar vanlige litt på alvor, vi går antagelig for dette alternativet og gleder oss veldig Men takk for dine synspunkter, men les nøye prospekt før du utaler deg på denne tråden! (3 mnd, ikke uker) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Du gir deg ikke med desinformasjonen, man får ikke 3 månders tilgang på hus og hytte, men får 6 ukers timeshare på huset og 6 ukers timeshare på hytta. Du har fremdeles ikke svart meg hva du skal gjøre de 7 andre årene du ikke får hytte i påsken. Og du skjønner ikke hva jeg skriver, det du har kjøpt andel i er ikke verdt 10 millioner. Ingen på Oslo vestkant ville derfor funnet på å bruke 10 millioner på de eiendommene du har kjøpt timeshare i. Timeshare er bare verdt en brøkdel av hva de er solgt for. Og hvorfor skal du brenne av 1,4 millioner som du aldri vil få tilbake når du kunne leid hus og hytte for en brøkdel av prisen? Du eier jo ikke eiendommen du ferierer i likevel. Og signerer du virkelig for et så stort beløp uten å ha sett hva du kjøper timeshare i? Man trenger ikke være kverulant for å advare mot timeshare, det er noe av den dårligste investeringen som er mulig å gjøre. Det mangler heller ikke med advarsler mot timeshare fra forbrukermyndighetene . Og om du lurer på hvorfor Preben skåler i Don Peringnon så er det fordi han har klart å selge en eiendom med over 200% fortjeneste ved å splitte den opp i timeshare. Jada, "preben tar deg på alvor". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå