JFM Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 jeg vurderer å kjøpr data deler på www.ebay.com hvordan blir prisen? da tenker jeg på toll frakt og lignende. jeg vurderer også å kjøpe denne hettegenseren hvordan blir prisen? da tenker jeg på toll frakt og lignende. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Spörs jo om de som selger varene vill sende den varen til norge og sånt har tenkt på det samme selv men tror nok frakten vil blir litt dyr.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 På ebay spør du pent om folk setter verdien på pakken på under 25$ eller under 200NOK da og du slipper toll og gebyrer På nVidia kan du sende en mail på forhånd å høre om de har mulighet til å gjøre det ellers må du gange kjøpe summen (eksl. frakt) med 1.25 pluss et toll gebyr på noe mellom 100-200,- er ikke sikker på hva det er da jeg aldri har fortollet før Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 la oss si at jeg handler en vare på ebay til 100$. skal jeg da overføre 75$ på konto og betale de siste 25$ i oppkrav? kan du forklare bedre hvordan jeg må gjøre det hvis jeg handler fra Nvidia? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 nei nei og nei La oss si du hanlder noe på ebay til 100$, men du vil ikke betale moms og toll på det. Om varen blir fraktet med USPS eller FedEx (samme som Posten i norge) så krever de at avsender setter en verdi på pakken og det er denne verdien som tollerne ser på så stor det 5$ på pakken så går den rett imellom, men om avsender har satt 100$ på paken så blir den stoppet og fortollet, men du betaler uansett 100$ til den du har kjøpt av og de fleste setter en sum du kommer med om du spør hvis du ikke møter på en særing eller en bedrift som ikke gjør det ..... Så etter at du har vunnet den tingen du har bydd på så spør du om den personen kan skrive at den eks. er verdt 16$ på pakken men du betaler de 100$ om det var det vinner budet ditt var på .... Staten norge eller tollere kommer ikke til å se hva du betaler av summer til utlandet så de vet ikke at den tingen da kostet 100$ alt de vet er at den kostet 16$ som den egentlig ikke gjorde ...... Når det kommer til nvidia sender du dem en mail først og hører omd e kan sette ned verdien på selve pakken og betlaer som vanlig med Visa/Mastercard eller paypal eller det du har mulighet til å gjøre som nvidia aksepterer ... Håper det ikke ble for surrete ... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 vet du om jeg kan betale oppkrav fra disse butikkene? mener du at jeg skal gjøre det på samme måte med nvidia som du siere jeg må gjøre fra ebay? Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 På ebay spør du pent om folk setter verdien på pakken på under 25$ eller under 200NOK da og du slipper toll og gebyrer På nVidia kan du sende en mail på forhånd å høre om de har mulighet til å gjøre det ellers må du gange kjøpe summen (eksl. frakt) med 1.25 pluss et toll gebyr på noe mellom 100-200,- er ikke sikker på hva det er da jeg aldri har fortollet før 8970334[/snapback] Du må betale moms på frakt hvis verdien på varen er over 200NOK. Forenklet tollgebyr er 85 kr. på alt mellom 200 og 1000NOK. Lenke til kommentar
C3PO Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 På ebay spør du pent om folk setter verdien på pakken på under 25$ eller under 200NOK da og du slipper toll og gebyrer På nVidia kan du sende en mail på forhånd å høre om de har mulighet til å gjøre det ellers må du gange kjøpe summen (eksl. frakt) med 1.25 pluss et toll gebyr på noe mellom 100-200,- er ikke sikker på hva det er da jeg aldri har fortollet før 8970334[/snapback] Du må betale moms på frakt hvis verdien på varen er over 200NOK. Forenklet tollgebyr er 85 kr. på alt mellom 200 og 1000NOK. 8970539[/snapback] Feil, du betaler kun moms på beløpet for selve varen, frakt er unntatt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Feil, du betaler kun moms på beløpet for selve varen, frakt er unntatt. 8970664[/snapback] Det var det jeg og mente ..... Når det kommer til nvidia så må du først høre før du lpasserer en ordre om de kan sette ned prisen det er iværtfall noe de ikke kan gjøre om du for det i oppkrav om det er mulig ! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Når det kommer til nvidia så må du først høre før du lpasserer en ordre om de kan sette ned prisen det er iværtfall noe de ikke kan gjøre om du for det i oppkrav om det er mulig ! så da må det bli forskuddsbetaling? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Er stortsett det som brukes når man handler i utlandet ...... Uansett så skal det mye til for ikke å stole på nvidia Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) På ebay spør du pent om folk setter verdien på pakken på under 25$ eller under 200NOK da og du slipper toll og gebyrer På nVidia kan du sende en mail på forhånd å høre om de har mulighet til å gjøre det ellers må du gange kjøpe summen (eksl. frakt) med 1.25 pluss et toll gebyr på noe mellom 100-200,- er ikke sikker på hva det er da jeg aldri har fortollet før 8970334[/snapback] Du må betale moms på frakt hvis verdien på varen er over 200NOK. Forenklet tollgebyr er 85 kr. på alt mellom 200 og 1000NOK. 8970539[/snapback] Feil, du betaler kun moms på beløpet for selve varen, frakt er unntatt. 8970664[/snapback] Du betaler moms på hele beløpet (også frakt)! Dette gjelder hvis varens verdi er over 200 kr. Endret 29. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå