Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ktm exc bra sykkel?


Anbefalte innlegg

Nei, men historien sier at det var ganske nytt stempel, og det var FP.

På grunnkursen mitt for 1 år siden sa det nemlig at nye lover tilsier at Lett MC skal gå i 80km/t.

 

gir nå fae* i om scoot sier det eller ei, jeg sier det iallefall.

8989775[/snapback]

 

som ssswopp påpeker så har dekktypen en del å si, men trodde den i hvert fall skulle klare 130 med endurodekka. Åssen var drevinga? Original?

 

Du er sikker på at du ikke har hørt feil? Er ikke så lenge siden jeg var på grunnkurs og mc-kurs, og jeg har aldri hørt noe om dette. Eneste begrensningen på lett-mc er 15hk og et visst vekt/hk forhold. Noen sykler er også begrenset til en viss maks hastighet, f eks Ktm exc med maks 70 på noen av modellene, men tror det er slutt på denne begrensningen på disse og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, men historien sier at det var ganske nytt stempel, og det var FP.

På grunnkursen mitt for 1 år siden sa det nemlig at nye lover tilsier at Lett MC skal gå i 80km/t.

 

gir nå fae* i om scoot sier det eller ei, jeg sier det iallefall.

8989775[/snapback]

 

som ssswopp påpeker så har dekktypen en del å si, men trodde den i hvert fall skulle klare 130 med endurodekka. Åssen var drevinga? Original?

 

Du er sikker på at du ikke har hørt feil? Er ikke så lenge siden jeg var på grunnkurs og mc-kurs, og jeg har aldri hørt noe om dette. Eneste begrensningen på lett-mc er 15hk og et visst vekt/hk forhold. Noen sykler er også begrenset til en viss maks hastighet, f eks Ktm exc med maks 70 på noen av modellene, men tror det er slutt på denne begrensningen på disse og.

8990263[/snapback]

Er vel pga utslippskravene ;)

Lenke til kommentar
Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t.

 

KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass :p

 

Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 :p

8989428[/snapback]

EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 :)

Lenke til kommentar
Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t.

 

KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass :p

 

Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 :p

8989428[/snapback]

EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 :)

8993102[/snapback]

Hvis det ikke var aks, hva var det da? :hmm:

 

Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden?

Endret av picpac
Lenke til kommentar
Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t.

 

KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass :p

 

Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 :p

8989428[/snapback]

EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 :)

8993102[/snapback]

Hvis det ikke var aks, hva var det da? :hmm:

 

Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden?

9019453[/snapback]

En R6 og en EXC er vel ganske like i aks fra 0-100? Med tanke på at en CR 250 tar R1 i aks fra 0-100..

Lenke til kommentar

I vekt/effekt-forhold ligger de store SM sakene som EXC 525 litt under 600R saker, samtidig som dem er utrolig raske gjennom første gir pga. det gode bunndraget i dem. Jeg ikke blitt overasket om 100km/t er for lite for en R6 til å ta det igjen forspranget den får de første metrene.

 

Det viste seg også i den orginale "Superbikers"-turneringen som supermotard oppsto fra. Endurosykler med asfalthjul var raskere enn rene racingmaskiner når banene ble tilstrekelig svingete, blandt annet pga. at dem er så raske opp fra de helt lave hastighetene.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t.

 

KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass :p

 

Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 :p

8989428[/snapback]

EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 :)

8993102[/snapback]

Hvis det ikke var aks, hva var det da? :hmm:

 

Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden?

9019453[/snapback]

Det jeg mente var at R6n ikke mata på, men dro oppover like fort for å sjekke hvor langt KTMn kunne gå.

 

Så jeg VET den gjør 150kmt. For jeg er vitne.

Lenke til kommentar

hei...

 

 

når du kjøper en ktm i Norge så kommer den ut med 5,7 hester.. denne sykkelen er egentlig en cross så cross utstyret følger med.. setter du på riktig dyse, riktig innsug og det efektanlegget og slik får den 40-45 hk.. kameraten hadde sin ktm i 165 og 150 ell no i oppoverbakke.. den bakken var ikke av de bratteste men..

 

han hadde sykkelen sin på bakhjulet i 5 gir! han måtte dra til noe skikkelig men faen da... da snakker vi krefter.. skal kjøpe ktm exc 125 selv..

tenker at jeg bestiller den om en liten stund.. det er kåra til den sprekeste 125 cc..

 

ktm er saker vettu..

Endret av hannis-91
Lenke til kommentar

Du kan glemme 45hk. Toppen 41-42, på veiva!

Husk at speedometra ikke alltid er korrekte, da. Eller var det målt med GPS?

Om han nøkka den opp på bakhjulet i 5 gir kan han umulig ha den drevinga som får sykkelen opp i 165km/t.

Det er skikkelig krefter til å være lett-mc, ja.

 

Hvor er den kåra til den sprekeste 125ccm? Du mener lett-mc regner jeg med?

Både Husqvarna WR, Gas Gas SM og TM, Kawa KXE, Honda CRE(?) er på lik linje som KTM`en, så hadde vært fint med kilder.

Lenke til kommentar

40 hestekrefter er ikke nok til å få 165km/t på en sykkel uten kåpe og skikkelig framoverlent kjørestilling. Hondaen min (XL 500) har ca 40-45HK med litt "options" på den. Toppfarten oppgis da til ca 140-145km/t med asfalthjul, skal sies at jeg aldri har drevet den for toppfart eller kjørt den noen plass det er forsvarlig å teste sånt. Kjørestilling og luftmotstand er da omtrent i samme kategori som her.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Når man klarer 125-130km/t med trimma moped, så burde man klare 160km/t med 125cc 40hk KTM..

 

er jo snakk om drevinga

Mailman ; E6 :)

9046302[/snapback]

Nei, det er ikke nok. Det er ikke snakk om bare dreving, det er snakk om luftmotstand som vokser eksponensielt med fart. Sitter man på en sykkel med skikkelig racingkåpe med brystet nedpå tanken klarer man nok over 160 med 40 gamp, men ikke på en offroader. Det er rett og slett ikke nok effekt.

 

Det siste gidder jeg ikke kommentere engang :thumbdown:

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
hei...

 

 

når du kjøper en ktm i Norge så kommer den ut med 5,7 hester.. denne sykkelen er egentlig en cross så cross utstyret følger med.. setter du på riktig dyse, riktig innsug og det efektanlegget og slik får den 40-45 hk.. kameraten hadde sin ktm i 165 og 150 ell no i oppoverbakke.. den bakken var ikke av de bratteste men..

 

han hadde sykkelen sin på bakhjulet i 5 gir! han måtte dra til noe skikkelig men faen da... da snakker vi krefter.. skal kjøpe ktm exc 125 selv..

tenker at jeg bestiller den om en liten stund.. det er kåra til den sprekeste 125 cc..

 

ktm er saker vettu..

9040392[/snapback]

LOL! For det første. er IKKE i innsuget plomba sitter, det er i anlegget.

 

Bytt dyse, forgassernål og eksosanlegg ( svana ) og du har rundt 40hk i motoren.

OG MailMan13, MED toppfartdreving får du den i 150kmt! DET HAR JEG SETT for svarte. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...