Bearar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nei, men historien sier at det var ganske nytt stempel, og det var FP. På grunnkursen mitt for 1 år siden sa det nemlig at nye lover tilsier at Lett MC skal gå i 80km/t. gir nå fae* i om scoot sier det eller ei, jeg sier det iallefall. 8989775[/snapback] som ssswopp påpeker så har dekktypen en del å si, men trodde den i hvert fall skulle klare 130 med endurodekka. Åssen var drevinga? Original? Du er sikker på at du ikke har hørt feil? Er ikke så lenge siden jeg var på grunnkurs og mc-kurs, og jeg har aldri hørt noe om dette. Eneste begrensningen på lett-mc er 15hk og et visst vekt/hk forhold. Noen sykler er også begrenset til en viss maks hastighet, f eks Ktm exc med maks 70 på noen av modellene, men tror det er slutt på denne begrensningen på disse og. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) De gamle 100 kubikkerne skulle ikke gå fortere enn 80, men det var det slutt på i '97. Det kommer et nytt direktiv fra EU som skal innføres innen 2012, men det er meg bekjent ikke ferdig enda. Endret 2. juli 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nei, men historien sier at det var ganske nytt stempel, og det var FP. På grunnkursen mitt for 1 år siden sa det nemlig at nye lover tilsier at Lett MC skal gå i 80km/t. gir nå fae* i om scoot sier det eller ei, jeg sier det iallefall. 8989775[/snapback] som ssswopp påpeker så har dekktypen en del å si, men trodde den i hvert fall skulle klare 130 med endurodekka. Åssen var drevinga? Original? Du er sikker på at du ikke har hørt feil? Er ikke så lenge siden jeg var på grunnkurs og mc-kurs, og jeg har aldri hørt noe om dette. Eneste begrensningen på lett-mc er 15hk og et visst vekt/hk forhold. Noen sykler er også begrenset til en viss maks hastighet, f eks Ktm exc med maks 70 på noen av modellene, men tror det er slutt på denne begrensningen på disse og. 8990263[/snapback] Er vel pga utslippskravene Lenke til kommentar
scoot Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t. KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 8989428[/snapback] EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 Lenke til kommentar
picpac Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t. KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 8989428[/snapback] EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 8993102[/snapback] Hvis det ikke var aks, hva var det da? Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden? Endret 6. juli 2007 av picpac Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t. KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 8989428[/snapback] EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 8993102[/snapback] Hvis det ikke var aks, hva var det da? Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden? 9019453[/snapback] En R6 og en EXC er vel ganske like i aks fra 0-100? Med tanke på at en CR 250 tar R1 i aks fra 0-100.. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Var det jeg tenkte jeg ogå, tror ikke 525 går mye dårligere til 100. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) I vekt/effekt-forhold ligger de store SM sakene som EXC 525 litt under 600R saker, samtidig som dem er utrolig raske gjennom første gir pga. det gode bunndraget i dem. Jeg ikke blitt overasket om 100km/t er for lite for en R6 til å ta det igjen forspranget den får de første metrene. Det viste seg også i den orginale "Superbikers"-turneringen som supermotard oppsto fra. Endurosykler med asfalthjul var raskere enn rene racingmaskiner når banene ble tilstrekelig svingete, blandt annet pga. at dem er så raske opp fra de helt lave hastighetene. Endret 6. juli 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
scoot Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Stemmer som scoot sier, nye regler sier at lett skal gå i 80km/t. KTM EXC gjør faen ikke 150km/t ass Prøvde kompis sin fullekt. gjorde 115 8989428[/snapback] EXC Gjør 150-160. Jeg har sett det. Og jeg kjørte bak, lå i 130 og den holdt følge med far hans sin R6 ( selvfølgelig ikke i aks ) opp til 155 8993102[/snapback] Hvis det ikke var aks, hva var det da? Hvilken av mod. er det egentlig snakk om i denne tråden? 9019453[/snapback] Det jeg mente var at R6n ikke mata på, men dro oppover like fort for å sjekke hvor langt KTMn kunne gå. Så jeg VET den gjør 150kmt. For jeg er vitne. Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) hei... når du kjøper en ktm i Norge så kommer den ut med 5,7 hester.. denne sykkelen er egentlig en cross så cross utstyret følger med.. setter du på riktig dyse, riktig innsug og det efektanlegget og slik får den 40-45 hk.. kameraten hadde sin ktm i 165 og 150 ell no i oppoverbakke.. den bakken var ikke av de bratteste men.. han hadde sykkelen sin på bakhjulet i 5 gir! han måtte dra til noe skikkelig men faen da... da snakker vi krefter.. skal kjøpe ktm exc 125 selv.. tenker at jeg bestiller den om en liten stund.. det er kåra til den sprekeste 125 cc.. ktm er saker vettu.. Endret 9. juli 2007 av hannis-91 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Du kan glemme 45hk. Toppen 41-42, på veiva! Husk at speedometra ikke alltid er korrekte, da. Eller var det målt med GPS? Om han nøkka den opp på bakhjulet i 5 gir kan han umulig ha den drevinga som får sykkelen opp i 165km/t. Det er skikkelig krefter til å være lett-mc, ja. Hvor er den kåra til den sprekeste 125ccm? Du mener lett-mc regner jeg med? Både Husqvarna WR, Gas Gas SM og TM, Kawa KXE, Honda CRE(?) er på lik linje som KTM`en, så hadde vært fint med kilder. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) 40 hestekrefter er ikke nok til å få 165km/t på en sykkel uten kåpe og skikkelig framoverlent kjørestilling. Hondaen min (XL 500) har ca 40-45HK med litt "options" på den. Toppfarten oppgis da til ca 140-145km/t med asfalthjul, skal sies at jeg aldri har drevet den for toppfart eller kjørt den noen plass det er forsvarlig å teste sånt. Kjørestilling og luftmotstand er da omtrent i samme kategori som her. Endret 10. juli 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Når man klarer 125-130km/t med trimma moped, så burde man klare 160km/t med 125cc 40hk KTM.. er jo snakk om drevinga Mailman ; E6 Endret 10. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Når man klarer 125-130km/t med trimma moped, så burde man klare 160km/t med 125cc 40hk KTM.. er jo snakk om drevinga Mailman ; E6 9046302[/snapback] Nei, det er ikke nok. Det er ikke snakk om bare dreving, det er snakk om luftmotstand som vokser eksponensielt med fart. Sitter man på en sykkel med skikkelig racingkåpe med brystet nedpå tanken klarer man nok over 160 med 40 gamp, men ikke på en offroader. Det er rett og slett ikke nok effekt. Det siste gidder jeg ikke kommentere engang Endret 10. juli 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 hei... når du kjøper en ktm i Norge så kommer den ut med 5,7 hester.. denne sykkelen er egentlig en cross så cross utstyret følger med.. setter du på riktig dyse, riktig innsug og det efektanlegget og slik får den 40-45 hk.. kameraten hadde sin ktm i 165 og 150 ell no i oppoverbakke.. den bakken var ikke av de bratteste men.. han hadde sykkelen sin på bakhjulet i 5 gir! han måtte dra til noe skikkelig men faen da... da snakker vi krefter.. skal kjøpe ktm exc 125 selv.. tenker at jeg bestiller den om en liten stund.. det er kåra til den sprekeste 125 cc.. ktm er saker vettu.. 9040392[/snapback] LOL! For det første. er IKKE i innsuget plomba sitter, det er i anlegget. Bytt dyse, forgassernål og eksosanlegg ( svana ) og du har rundt 40hk i motoren. OG MailMan13, MED toppfartdreving får du den i 150kmt! DET HAR JEG SETT for svarte. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Opp mot 150 - kanskje 160+ - No way Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 150 vet jeg. Jeg lå i 130 bak, ble frakjørt delux. + at speedoet på R6n som kjørte ved siden av viste 160. ( Dvs oppimot 150kmt ). Lenke til kommentar
picpac Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Sikkert bare noe faren sa, så sønnen ikke skulle mase så om å låne R6'n Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sikkert bare noe faren sa, så sønnen ikke skulle mase så om å låne R6'n 9047074[/snapback] Scoot har peil, han er mer kjent som moderator på et mopedforum, enn han er her, så ver så snill, let the pro guys do the job. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ikke for å hakke på scoot, men er ikke alltid moderatorer har mest peil, haakie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå