Ashmantle Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, Vi har over en periode brukt en MS SQL 2000 server på jobb som den forrige IT ansvarlige satt opp. Han sluttet for 2 mndr. siden, og jeg har nå ansvaret for vedlikehold. For en uke siden sluttet SQL serveren å fungere, og idag fant jeg endelig ut hva det var - errorlog viste at evalueringsperioden er over. Nå har det seg sånn at vi ikke har råd til å kjøpe MSSQL, og vil helst flytte dataene over til en gratis database løsning. MySQL e.l. Jeg har prøvd å overføre databasen til MSSQL Express 2005, men til ingen nytte. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal få ut informasjonen som er i databasen - et internt forum IT ansvarlig hadde lagt all informasjon ang. login og web & ftp servere. Noen som har noen gode ideer til meg? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 finnes flere måter og løse det her på. den enklest er og last ned en crack, så du får databasen oppe og gå i gjen. så exporter du den og importer den i den nye. du kan åpne sql databsen i office Access 2003 (ja følger med office pro) der kan du se redigere og endre ting. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 takk for svaret. Jeg skal prøve tipset ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg