Gå til innhold

X-Fi Prelude ventes i august

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir sikkert bra det, selv om jeg synes prisen er litt drøy. Hadde gjort seg med litt mer konkurranse på dette området.  :yes:

8969421[/snapback]

Hvis du syntes den prisen er drøy, så blir vel egenlit prisen i Norge nærmere 2000,- (10x funker som regel).

De har kun brukt valuta utregning som aldri blir riktig.

Prisen blir vel mest sannsynlig mellom 1500-2000 kroner

Får bare håpe at flere nettbutikker enn SHG tar det inn.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Mener dette kortet hadde DD/DTS encoding. Det sammen med X-FI brikken må nesten bli et helt vannvittig kort. X-FI XtremeFata1ty koster vel rundt 1500-2000 det også og jeg vil tro dette kortet gir mer for penga. Digital encoding av f.eks spill er det ikke mange, om noen, som leverer idag, plutselig gruser pc i stua og flatskjerm konsoll så det holder.

Lenke til kommentar
Men, det store spørsmålet..

Vil de lansere Linux drivere til produktet?

Vil i så fall de driverne fungere med Creative sine kort?

Tusenvis av mensker venter på X-Fi linux drivere :p

8970062[/snapback]

En beta versjon av drivern skal i følge creative være på plass en gang i august.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Håper de ikke får samme problemet som creative har med ustabile driveren of

hakking i lyden, og låsing av pcen. Dette er de som har vista, vista støtten til creative SUCKS BAD.

Håper disse hvet hva de lager og at det funke i vista.

Lenke til kommentar
Mener dette kortet hadde DD/DTS encoding. Det sammen med X-FI brikken må nesten bli et helt vannvittig kort. X-FI XtremeFata1ty koster vel rundt 1500-2000 det også og jeg vil tro dette kortet gir mer for penga. Digital encoding av f.eks spill er det ikke mange, om noen, som leverer idag, plutselig gruser pc i stua og flatskjerm konsoll så det holder.

8969654[/snapback]

Riktig. Det er kun Azurtech som har dette i dag, hvis ikke det Asus kortet har kommet i slag enda.

Lenke til kommentar
Vil de lansere Linux drivere til produktet?:p

8970062[/snapback]

Det lurer jeg også på. Det Asus-kortet med ukjent chip er vel enda mer spesielt i så henseende. Så det blir spennende å se hva som kommer av drivere. Men jeg har lært å ikke holde pusten mens jeg venter... ;)

Lenke til kommentar
Når kommer det lydkort med HDMI-utgang? Dette er vel eneste måten å få overført ukomprimert lyd i 6 kanaler digitalt. Er mange som sitter på en HTPC der ute som bare venter på et slikt produkt.

8975273[/snapback]

Nye ATI skjermkort kommer med HDMI som også kjører ut lyd. Regner med det blir i all hovedsak for passtrough ved avspilling av DVD, Blu-ray eller HD DVD, men det er i alle fall ting på gang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Med et virkelig godt lydkort trenger du ikke overføre lyden digitalt, like greit å bruke lydkortet som dekoder da. (F.eks kan du jo bare koble direkte på noen effektforsterkere)

Dette (og X-Meridian har f.eks bedre DAC enn de fleste recievere i normal prisklasse. Samme brukes f.eks i Slimdevices Transporter til 16.000

(som er en nettverkspiller for mp3 etc, så resten av innmaten er bare noe enkle chips. Og kun stereo.)

Ser de har byttet opamps til dette, men på X-Meridian kan de byttes i alle kanalene.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
de har det til 2.052,- da jeg kjøpte det igår.. så skrev de: forventes klar: 17.03.2008

Ja, jeg så det, men jeg husket nok feil :) Samtidig har jeg også sett det for 170U$D så jeg hadde håpet at det var mulig å få det for noe mindre enn 2000. Det er dessverre litt vel mye synes jeg.

Fint om du forteller hva du synes om kortet når du får det.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg kjøpte meg kortet for en stund tilbake og det var ikke før jeg flyttet kortet fra en pc til en annen jeg merket hvor bra lyden var. Selv på to ganske råtne pc-høytalere vil jeg påstå at lyden var merkbart bedre eller fyldigere i mangel på et bedre ord. Kortet anbefales med andre ord. Jeg bestilte det rett fra Auzentech og betalte ca 1600 alt inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...