Ola92 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei! Jeg har kjøpt EffectsLab Pro. Jeg klarer å lage neon light effekt på pinnen(Action film) på effectsLab Pro (ikke raske bevegelser), men jeg må drive å lage nye neon light-effekter på hver "frame". På tutorial videoen sier han som driver å forklarer at man ikke trenger å lage nye neon light effekter på hver enkelt "frame". Noen som vet hvordan man kan få neon light effekten til å skjønne "hvor" kniven(pinnen) er? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Tror det beste er å sette en keyframe på hver enkelt frame. Det de mente i tutorialen var sikkert at hvis du satte to keyframer med 10 frames mellomrom fyller inn Effectslab de framene som mangler. Men det stemmer ikke alltid. Skal du få neonlighten til å følge bevegelsen til kniven automatisk helt korrekt, er nok den eneste måten å fange opp bevegelsene til kniven med ett motion capture kamera. Men slikt utstyr er bare for profesjonelle og koster flesk. Endret 29. juni 2007 av Speik Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Skal du få neonlighten til å følge bevegelsen til kniven automatisk helt korrekt, er nok den eneste måten å fange opp bevegelsene til kniven med ett motion capture kamera. 8969574[/snapback] ...elller bare bruke et program som har motion tracking, f.eks After Effects. Motion capture brukes vel neppe til såpass trivielle ting som dette. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Tusen takk for svarene begge to! Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har tenkt på en annen måte, men vet ikke om det vil virke. Det kan sikkert noen andre svare på. Det er altså å male en pinne knall grønn eller blå og bruke det som blue/green-screen. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Interressant! Håper det går, men lurer bare på hvilken software man må bruke for å få dette til å virke? Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 After Effects funker det hvertfall... Er ikke så veldig god på dette med redigering egentlig. Det finnes andre programmer også, du kan bare søke på forumet så finner du noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå