jonas_blomster Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hvordan jeg skal klare å sette mine 2 seagate 250 GB disker i RAID, den ene er 9 serie mens den andre er 10. Er helt ny på dette feltet, så trenger det inn med teskje Har søkt og prøvd å lese en del, men finner ingen "step by step" forklaring på hvordan man faktisk setter diskene i RAID. Har sett i BIOS og står noe om RAID der, men vil være sikker på at jeg får det riktig Lurer også på hvilken type RAID jeg burde velge? Her er det hastighet som teller, siden all data som er viktig blir lagret på en 500GB ekstern disk. Stemmer det da at den beste typen er da halvparten av dataen lagres på hver av diskene, med tanke på hastighet?(både lese og skrive) Vil også ha en partisjon for windows + programmer og en til media filer. Hvordan blir det da om jeg bare vil formatere windows partisjonen? Ellers av HW har jeg K8N Neo 4 hovedkort, AMD3500+, XFX7900GT og 2GB RAM. Windows XP pro og HDDene bruker SATA grensesnitt. Mvh Jonas Endret 29. juni 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Se i denne guiden for litt hjelp sånn i førstingen. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) jeg har nesten samme hardware som deg, fikk satt opp i raid ganske greit. Du kan se på min post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...d+++sette+++opp husk at all data på diskene blir borte, og du må ha en diskett med raid drivere (hvis det er xp du skal installere) og en windows installasjonscd Endret 29. juni 2007 av tobbesen Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Tusen takk for alle svar Skal prøve meg litt fram nå Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Syntes dette virket så vanskelig Du kunne ikke ha forklarte steg for steg hva jeg skal gjøre, blir vanskelig å lese gjennom så mye og samtidig skjønne hva man skal gjøre Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Er det ingen som kan hjelpe meg litt her Har jeg skjønt det riktig nå: Sett inn disket med RAID drivere, gå inn på RAID Bios og setter opp at harddiskene skal være i RAID, formaterer PCen og installerer Windows på vanlig måte? Mvh Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå