Gå til innhold

Athlon 700 potensiale?

Charon

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-09-24 21:04, Charon skrev:

Hei, har en AMD K7 Athlon 700 MHz, og et ASUS K7M hovedkort (- som jeg synes er litt skrotete...)

Hva er oc potensialet for den konfigurasjonen?

Vet ikke helt, men du må ha et overklokkingskort til å endre multipiler.

Lenke til kommentar

Du kan jekke opp FSBen til rundt 115- 120, da ligger du rundt 800mhz, men det som hidra meg fra å nå høyere hastighet, var, tro det eller ei, faktisk kvaliteten på L2-Cachen på CPU-kårtet.

En K7-700 bør klare rundt 770- 790 mhz uten noen større problemer....

Lenke til kommentar

Håper du blir fornøyd...

Jeg har en 1400, har vel hatt den i ett par måneder nå. Den er rask så lenge den funker. Noe den ikke har gjort for ofte siden jeg fikk den..Prosessoren er OK, HK er OK, men maskinen virker rett og slett ikke slik den skal, den fryser, og kommer av og til med Bluesreens, det hender til og med at den boot`er av seg selv mens jeg bruker den....

Nei, jeg har kommet til at jeg skal ha ny maskin nå, og jeg kommer ikke til å kjøpe flere Athlon-systemer, så min neste CPU er en P4 med I850-Chipset og RDRam...Dette vet jeg funker stabilt....

Lenke til kommentar

Hmm, 700'en var slik at den virka dårlig og svak. Den bootet alltid omigjen når jeg slo den av fra win98. Er langt mer fornøyd med 1400'en. Den har jeg brukt XP på, og det funker fint. Får måtte jeg boote frere ganger om dagen, i Win2000 oxo. Det må jeg ikke nå lenger. det gjør at maskina var verdt pengene for meg....:D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er vel akkurat dette det handler om.

Du går å kjøper en maskin, tiltross for at folk sier at du ikke bør kjøpe den, og får en hyggelig overaskelse. Maskinen funker som en drøm.

Vel vel...Poenget?

Jo, det viktigste med ett PC-kjøp, er i grunnen ikke det folk sier, men det bør være litt påvirket av ting man leser, og ting man hører fra folk. Kjøper man Athlon, så vet man at man kan få trøbbel, noe som selvfølgelig er mulig. Men det er også mulig å få dritbra Athlon-systemer, som faktisk er både rask og stabil. Du har tydeligvis fått ett system som er sistnevnte. Jeg derimot var nok litt uheldig med min Athlon. Uansett, min nye P4 er alt det jeg drømte om at min maskin skulle være, RASK, stabil og forholdsvis stillegående. Noe Athlonen ikke var, Jeg hadde en million vifter for å holde den kjølig.

Pytt, That History now. Lykke til med din Athlon, og måtte den få ett langt liv...Eller no sånt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...