Lazer Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Kan noen hjelpe meg? Har et Abit KT7 Raid hovedkort og har nettopp skiftet skjermkort til Asus Geforce2 GTS. Problemet er at når jeg slår på maskinen så slåes ikke skjermen på..det virker som om hovedkortet ikke finner skjemkortet. Jeg må resete maskinen for at skjermen skal komme på og da får jeg meldingen: "update ESCD success" Fra da virker alt som normalt til neste gang jeg slår på maskinen og det samme skjer på nytt. Er takknemelig for alle forslag til løsning. Mvh Lasse Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Hallo du! Dette er et ganske så kjent problem :sad: Jeg hadde den samme kobinasjonen av hovedkort og skjermkort selv og det ble det dessverre aldri noe greie på. Har lest mange steder på nettet at denne kombinasjonen ofte ikke fungerer. Noen mener at å øke io volten fra 3,3 til 3,4 volt kan hjelpe men det funket ikke hos meg. Har du nettop kjøpt kortet såvil jeg annbefale deg å bytte det i et annet, da det såvidt jeg vet bare er Asus kortene som ikke fungerer bra med Abit kt7/kt7a hovedkortene. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Hei! Det samme skjedde med meg da jeg kjøpte nytt skjermkort! Problemet mitt var at biosen stod på "boot first:PCI". når jeg stilte den på "AGP" så virket allt normalt igjen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå