Gå til innhold

ON_MESSAGE gir feil under kompilering

Anbefalte innlegg

Kan noen være så snill å hjelpe meg med denne feilen?

Kode: http://pastebin.com/938859

Feilmelding:

1>------ Build started: Project: TCPClientApp, Configuration: Debug Windows Mobile 5.0 Pocket PC SDK (ARMV4I) ------
1>Compiling...
1>TCPClientAppDlg.cpp
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(35) : error C2143: syntax error : missing '}' before ';'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(35) : error C2143: syntax error : missing '}' before ';'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(35) : error C2143: syntax error : missing ';' before ','
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(35) : error C2059: syntax error : ','
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(36) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(36) : error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(36) : error C2059: syntax error : ','
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2059: syntax error : '}'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2653: 'TheBaseClass' : is not a class or namespace name
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2065: 'GetThisMessageMap' : undeclared identifier
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2065: '_messageEntries' : undeclared identifier
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2059: syntax error : 'return'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(37) : error C2059: syntax error : '}'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(43) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{'
1>.\TCPClientAppDlg.cpp(43) : error C2447: '{' : missing function header (old-style formal list?)
1>Build log was saved at "file://c:\MyDocs\Visual Studio 2005\Projects\TCPClientApp\TCPClientApp\Windows Mobile 5.0 Pocket PC SDK (ARMV4I)\Debug\BuildLog.htm"
1>TCPClientApp - 17 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanskelig å si uten å ha koden å se på, men det virker som om du ikke har inkludert en header fil, mulig litt til, men det greier ikke jeg å se.

Det jeg helt klart ser er at kompilatoren ikke vet noe om disse.

TheBaseClass

GetThisMessageMap

_messageEntries

finn ut hvor disse er erklert og legg header filen til så tror jeg det vil hjelpe.

Det hadde vært lurt og lagt med TCPClientAppDlg.cpp for å få bedre hjelp.

Lykke til... feilsøking er alltid moro.

Lenke til kommentar
vanskelig å si uten å ha koden å se på, men det virker som om du ikke har inkludert en header fil, mulig litt til, men det greier ikke jeg å se.

Det jeg helt klart ser er at kompilatoren ikke vet noe om disse.

TheBaseClass

GetThisMessageMap

_messageEntries

finn ut hvor disse er erklert og legg header filen til så tror jeg det vil hjelpe.

Det hadde vært lurt og lagt med TCPClientAppDlg.cpp for å få bedre hjelp.

Lykke til... feilsøking er alltid moro.

8970838[/snapback]

Tusen takk for hjelpen!

Fant til slutt ut at jeg hadde noen ; for mye... I headerfilen med #define ON_MYSOCKET_CONNECT skal det ikke være ; etter linja... :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...