Gå til innhold

Dell lanserer to nye Linux-maskiner

Anbefalte innlegg

Det er utrolig lite hva Dell-kundeservice vet om Ubuntu PC'ene her i Norge, iallefall etter hva jeg har erfart. Når jeg ringte å spurte om PC'er med Ubuntu kom til Norge snart fikk jeg et veldig overraskende positivt svar, men det viste seg at han trodde jeg mente de nye PC'ene med farger, deretter måtte forklare hva Ubuntu var og de hadde han ikke hørt om.

Bortsett fra det var de veldig villige til å hjelpe til, de kunne ikke levere PC med Ubuntu eller bestille fra USA, men fikk tilbud om å bli kontaktet av en annen for å hjelpe meg med å få satt opp en Linux-vennlig laptop og bestille uten Windows, noe som vistnok skal være fullt mulig, men kun over telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kundeservice er ikke rette stedet å gå for å finne ut av når ting kommer til norge. Om jeg husker rett så ønsket dell å ha klare spørreskjema for førstetrinns assistanse i oversatt format før dem plass løs maskinene utenfor engelsktalende land. For selv om folka bak ubuntu skal stå for hovedhjelpen, så ønsker nok dell å svare på de vanligste spørsmålene.

Lenke til kommentar
Robust nok til at jeg har brukt det på min laptop de siste 3 åra ;)

Det er fortsatt behov for forbedringer, men akkurat det du nevner er ikke så veldig kritisk. Problemet til cryptc er sikkert på grunn av driveren til kortleseren.

8970032[/snapback]

Sikkert noe sånt ja, eller at den ikke unmounter automatisk før den går i sleep... aner ikke... ikke flink nok i linux til å løse det, og det er ikke krise for meg heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...