Gå til innhold

Hp Pavilion dv9074 problem.


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Hp Pavilion dv9074 i ca. 8 mnd nå. Jeg har et par problemer med den nå, som forøvrig ikke var der i starten. De er som følger:

 

- Pcen skrur seg veldig ofte av, og etterpå sliter jeg med å få den på igjen. Selv tror jeg det er pga den er varm. Noe som kanskje også stemmer.

 

- Dette skjer hele tiden under spill, med mindre pcen klokker seg automatisk ned. Tidligere hadde jeg også problemet, og da formaterte jeg pcen men forstod ikke hva som var galt. Jeg hadde det ikke i starten. Jeg fant ut av problemet da jeg spilte Scarface i sist høstferie, og det gikk helt fint, uten merkbart lagg. Så rundt juletider igjen skulle jeg spille videre på saven min, men det hakket ekstremt mye. Jeg valgte da å formatere pcen, men det hjalp ikke.

Jeg bestemte meg for å tro at det var spillet det var noe gale med, men den gang ei. Nå har det oppstått igjen, og jeg gikk inn å sjekket CPU-hastigheten og det viser seg at den skrur seg ned/opp hele tiden.

 

Så spørsmålet er, hvordan kan jeg fikse dette? Er forandringen i CPU-hastighet grunnet varme? Og til slutt, vanligvis er pcen på 1,8ghz, men den klokkes automatisk ned til 700mhz og dette irriterer meg veldig. Dette gjør også at feks. musikken og hele maskinen hakker når jeg laster ned fra DC++.

 

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan rette på at CPUen klokker seg ned når høy ydelse ikke er nødvendig.

 

Forøvrigt. Bruker du bare batteri, eller kjører du på strøm utenfra?

Hva med støv? Støv kan medføre høyere temperatur og at CPU klokker seg ned, evt at PC slår seg av for å hindre skade på hardware. Forsøk å se på hvilken temeratur PCen har.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å formatere (manuelt, ikke med gjennopprettnings CD) og la være å installere "AMD CPU Fix driver". Installerer du den lar du Windows klokke ned CPU når CPU blir varm, lar du være å installere den vil CPU stå på max (hvis du setter den på "always on"/"Alltid på" i strøminstillinger) uansett hvor varm den blir.

 

Lar du være å installere CPU Fix så burde du laste ned et program som heter "Notebook Hardware Control" (søk på download.com / google) for å holde styr på hvor varm CPU er.

 

Du burde prøve å blåse PC'n for støv, kjøp en boks med trykkluft på claus ohlson.

 

Edit: Merk at hvis CPU blir 100 grader (følg med på Notebook HC) så går den til helvete. :p Støvblås. Funker det ikke, send den inn til service.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Et annet spm.. Hvordan formaterer jeg uten gjennoprettingsCD og går det an å uinnstalere det programmet uten å formatere?

9020194[/snapback]

 

hehe, har du bare gjennopprettnings cd'er så sitter du egentlig i baret, du må ha en "vanlig" boot CD (altså windows 2000, Xp, Vista CD) og ikke en gjennopprettnings cd(er) for å formatere.

 

Edit: har du prøvd å støvblåse den med en boks med trykkluft? du finner det for en hundring på claus ohlson.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...