BWW Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Hei Sitter her med flere flere identiske nyinnstallerte laptop'er. Men de får "The page cannot be displayed" error når jeg prøver å nå en server via ftp med IE 6.0. Med min maskin, IE 7.0, kommer jeg inn. Hva kan dette skyldes? Endret 29. juni 2007 av BWW Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hva faen er ftp 6.0? Er det IE du snakker om? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Hadde vært greit om du nevner slike ting når du poster, slik at folk slipper å gjette seg frem til dem, selv om det var noe opplagt i denne sammenhengen. Allikevel ... (Edit... det er ingenting som heter "ftp 6.0"). En mulig forklaring på saken er at ftp serveren er konfigurert til å kun å godta 1 tilkobling fra en spesifikk IP om gangen. Nå har det seg nemlig slik at hvis man bruker IE (6.0) i motsetning til en god FTP client, vil denne ta opp 2 tilkoblinger på serveren. Jeg har aldri prøvd IE 7.0, så jeg vet ikke om det samme er tilfellet her. Det kan uansett være et forsøk verdt å finne ut. Jeg vil på det STERKESTE anbefale deg å bruke f.eks www.smartftp.com istedet for IE når du kobler til en FTP server. Du kan i alle fall prøve det nå, og hvis det viser seg at du kan koble til FTP servere fra maskinene som med 6.0 ikke fungerer, er det tydelig at IE er problemet. Endret 29. juni 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
BWW Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Ja, det er tydelig IE siden flere brukere har tilgang via ftp. Nå er dette ansatte som som kun skal ha tilgang, så ftp klient er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå