Gå til innhold

Fjelltopp i ørken (ny versjon)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, her så det rimelig dødt ut...

Hmm, spennende terreng, men bildet domineres kanskje for mye av det mørke krattet. Det er også veldig hardt lys som ikke får frem så mye detaljer.

Skulle gjerne vært på et slikt sted før soloppgang eller i solnedgangslys...

Den spennende toppen er litt midtstilt horisontalt, tror jeg ville beskåret litt på siden.

Himmelen har lite liv, den er ikke dominerende, men noen skyer hadde nok gjort seg.

 

Her må det være masse spennende detaljer å forsyne seg med, håper du har benyttet anledningen til å gå tett innpå kaktus, steiner og andre ting også!

 

Misunner deg en slik tur, det er det jeg drømmer mest om å fotografere...

Lenke til kommentar

Hei Kjell, og takk for kritikk !

I dette bildet var det fjelltoppen og omgivelsene som var motivet, derfor midstilling. Lyset ble gjort ut fra kurver i LCH og Levels for å gi mest dybde og detaljopplevelse, men ser også at bildet taper seg og blir for hardt i redusert størrelse og JPG konvertering. Takk for tipset, skal være mer forsiktig.

 

På bildene mine denne gang handler det stort sett om en slags reportasje /øyeblikksfoto på grunn av store ubebodde områder og lange avstander å tilbakelegge. Det er lite skyer i et slikt område i alle fall på dagtid. Og dessverre var overnattinger lagt utenfor ørkenen. Skulle gjerne hatt en dag stans inne i ørkenen (med soloppgang og solnedgang og timene rundt), men det får bli til en annen gang.

Har gått tett inn på kaktus og andre vekster også, legger ut et bilde senere.

Lenke til kommentar

Likte ikke midtstillingen. Ellers veldig bra. Litt kjedelig himmel, men pyttsann. Alt kan ikke være perfekt til enhver tid heller. Forgrunnen var spennende og iøynefallende, og derfor blir denne "fjelltoppen" - som du kaller den - litt i skyggen av den spennende forgrunnen.

 

For å gjøre bildet enda bedre ville jeg prøvd å justert kontrastforholdet bittelitt opp, og økt fargemetningen. Fargene ble litt tamme i mine øyne.

Lenke til kommentar

Midtstillingen av den fjelltoppen er helt greit for meg. Det er mer enn nok å ta av for dem som ønsker klassiske komposisjonsregler her likevel. Jeg synes dette bildet kanskje er det mest vellykkede av de to bildene jeg har sett fra din USA-tur. Goldt og dødt, som en scene fra Ringenes Herre-trilogien.

Vellykket.

Lenke til kommentar
Midtstillingen av den fjelltoppen er helt greit for meg. Det er mer enn nok å ta av for dem som ønsker klassiske komposisjonsregler her likevel. Jeg synes dette bildet kanskje er det mest vellykkede av de to bildene jeg har sett fra din USA-tur. Goldt og dødt, som en scene fra Ringenes Herre-trilogien.

Vellykket.

8971006[/snapback]

Takk for hyggelige ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...