Hjelperen Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 hei:) første innlegget mitt;) ja..jeg har en Johnson 25 hk litt usikker på årsmodell, men sikkert på 80 tallet en gang.. får startet den med litt gass. men stopper på tomgang.. hva kan være feilen her? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 hei:) første innlegget mitt;) ja..jeg har en Johnson 25 hk litt usikker på årsmodell, men sikkert på 80 tallet en gang.. får startet den med litt gass. men stopper på tomgang.. hva kan være feilen her? 8967246[/snapback] Feiljustering på tomgangs-skruen skruen tenker jeg. Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 hei:) første innlegget mitt;) ja..jeg har en Johnson 25 hk litt usikker på årsmodell, men sikkert på 80 tallet en gang.. får startet den med litt gass. men stopper på tomgang.. hva kan være feilen her? 8967246[/snapback] Feiljustering på tomgangs-skruen skruen tenker jeg. 8967970[/snapback] akkurat hvor finner jeg denne da? hadde vært greit med ett bilde:) takk Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 hei:) første innlegget mitt;) ja..jeg har en Johnson 25 hk litt usikker på årsmodell, men sikkert på 80 tallet en gang.. får startet den med litt gass. men stopper på tomgang.. hva kan være feilen her? 8967246[/snapback] Feiljustering på tomgangs-skruen skruen tenker jeg. 8967970[/snapback] akkurat hvor finner jeg denne da? hadde vært greit med ett bilde:) takk 8968216[/snapback] Litt forskjellig fra motor til motor det. Vet ikke hvordan det er på de gamle Johnson motorene, men en kammerat av meg har en 2007 modell, der sitter tomgangs-skruen en plass rundt toppen av blokka bak.(sett på motor fra båten) Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvis det er gamal bensin er det store muligheter for at det er feilen. Ellers så pleier vertfall tomgangsskruen og sitte på forgassern. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Med mindre det er en av motorene tomgangs skruen er på utsiden foran, siter den på forgasseren, men pass på så ikke du skur på noe annet enn tomgangsskruen.... Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 starter av og til når jeg har tomgangsskruen helt ute noe annet som kan justeres på for å få den til å gå rent? btw noen som har johnson 25 80 modell? vise hvordan deres er innstilt? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det kan også være rusk i forgasseren... Det er også flere dyser du kan stille på, men da bør du ha litt peiling på hva du gjør Lenke til kommentar
henke- Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 eg ahdde det samme problemet, Eg og pappa tok utor forgassaren og blåste den rein med kompressor. Så funka det Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 har justert litt på den nå...nå går den på tomgang..men ikke når jeg gasser på..først så ''hostern'' så stoppern..... og nå starten ikke i det hele..... blir snart å kjøpe ny motor...har brukt HELE dagen på den..men til ingen nytte, jeg skal prøve å skifte forgasser..har en liggende. Lenke til kommentar
henke- Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 ta ut heile forgassaren og blås den rein:) Bruk kompressor, blås alle plasser spessielt i dysene.! Da funka vertfall min Johnson. Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 hehe ja..vi får se:P Lenke til kommentar
henke- Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 fått den til å funke fint nå? Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 nei..fusker når den får gass også stoppern..:/ Lenke til kommentar
henke- Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 har du prøvd og rensa forgasseren? Blås han rein med kompressor! Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 ja..har til og med prøvd en annen forgasser Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 En kjent feil på disse motorene er slark i lagrene på veivaksel. Som en følge av det begynner tetteringene i veivhuset å lekke, og bensinpumpa som drives av trykkpulsene i veivhuset greier ikke å levere nok bensin på høyt turtall. Dette kan du teste selv ved å pumpe på "ballongen" på bensinslangen med fullt gasspådrag, hvis motoren oppnår fullt turtall da har du funnet feilen. Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 ja dette skal jeg prøve;) men når jeg pumper på "ballongen" stopper den aldri, det gjorde den jo før og den skal stoppe... Lenke til kommentar
Hjelperen Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 dette med slarket i veivakslingnen, har jeg antagelivis ikke blir ikke forskjell.. men hvis jeg holder inne choken så går den på høyt turtall, må justeres på noe her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå