cobolt18 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Last ned pdf-dokumentet. Det lenge etterlengta proffkameraet til Olympus har fått tittelen E-P1 og ser svært lovande ut, in deed. Olympus ser ut til å ha hatt ein aldri så liten lekkasje, med det resultatet at eit internt PDF-dokument har havna i galne hender. Eller kanskje det er eit nøye regissert pressestunt? Kanskje det, ja. Det er ikkje så lett å finna dokumentet på nettet, fremdeles blir folk tvunge til å fjerna dokumentet frå sine nettstader. Eg legg dokumentet ut på bloggen min, så får me sjå om det dukkar opp noko japansk mafia på døra mi snart. Kameraet ser svært lovande ut, Olympus tar høgd for å konkurrera med oppfylgjarane til Canon 30D og Nikon 200. På fleire punkter ser det ut til å vera svært konkurransedyktig. Eg er sjølvsagt litt inhabil som er ein trufast E-1 brukar. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Dette ser veldig spennende ut! De nye linsene var også artige, særlig 14-35mm f/2 og 12-60 f/2,8-4. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jepp, på Oly-forumet på dpreview er temperaturen høg. Namnet blir forresten neppe E-P1, men E-3 som det står i tabellen på side 24 i pdf-fila det er referert til. Med ny toppmodell og eit imponerande utval av objektiv ser Olympus ut til å få skikkeleg sving på sakene. Og snart er ventetida over... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Last ned pdf-dokumentet. Det lenge etterlengta proffkameraet til Olympus har fått tittelen E-P1 og ser svært lovande ut, in deed. Olympus ser ut til å ha hatt ein aldri så liten lekkasje, med det resultatet at eit internt PDF-dokument har havna i galne hender. Eller kanskje det er eit nøye regissert pressestunt? Tja, hadde det bare vært et datablad kunne det nok vært det... Det her er jo i mye større grad et internt markedsføringsbilag, så jeg tviler på at dette skulle vært offentliggjort. Uansett - et svært interessant kamera, og det er jo mye svært spennende optikk til dette kameraet. Den nevnte 14-35 f/2.0 vil jo tilsvare en 28-70 f/4 på fullformat når det gjelder utsnitt og dybdeskarphet, og har i tillegg mye bedre lysstyrke! Sammen med 35-100 f/2.0 blir jo dette supert, men dyrt (og tungt ;o() Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Underlige saker.. Jeg likte først og fremst hvordan man sammenlignet High-end kamera fra Olympus opp mot mid-range hos Nikon og D200. Dernest var diagrammet som viste en sammenligning mellom E-3 og en muilg D300. F.eks er påstanden om betydelig kjappere autofokus enn hos Nikon noe som høres litt dodgy ut. Forsåvidt også at søkeren skulle bli bedre, og bildekvalitet like god. -Time will show.. Ellers virker det dokumentet litt amatørmessig laget også.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Dette har vi ventet på lenge, og det var sannelig på tide det kom noe info. Det ser jo ut som om de skal klarer å komme i posisjon igjen i forhold til entusiastene med denne modellen, slik som Pentax nå har sitt comeback med sin semipro-modell. Det er sannsynligvis et viktig marked, for alle hører jo på den slektningen/bekjente med ekstra mye interesse for foto, når man skal velge system selv. Olympus har i så måte lidd under at E-1 er så gammel nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå