Gå til innhold

Stillegående spill PC 10-15000

Anbefalte innlegg

Noen forandringer på Vogna.

Begynner bli rimelig fornøyd. Det jeg lurer mest på nå er egentlig kabinettet. Sikla på p190 men den er jo grådig dyr. Kanskje legge til noen høytalere og samlet mus+tastatur hvis noen rimlige alternativer er å anbefale.

9027549[/snapback]

Ja det funker. Har det sånn selv på pc-en hjemme.

For øvrig virket denne tråden veldig interessant. Er på utkikk etter ny pc selv - godt mulig jeg går for noe a'la dette her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet støtter ikke Nvidia SLI, men ATI Crossfire. Du trenger ikke 750W strømforsyning, med mindre du skal senere bygge ut med 2 grafikkort (selv da er 750 mye), men da må du jo ha 2 nye grafikkort.

Jeg tror det nye Intel chipsettet er hypet opp litt mye for DDR3 støtten. DDR3 brikkene på markedet er fremdeles en god del langsommere enn DDR2 brikker i samme prisklasse, og tilogmed de raskeste DDR (single channel) brikkene henger fremdeles med!

Fornuft tilsier at med Nvidia GPU burde Nvidia hovedkort chipset passe best. Det finnes 680i chipset der ute som er like rimelige som Intel chipsettene. Forøvrig er jeg ikke så glad i Asus for tiden. Har vært litt krøll med produktene deres. Abit derimot har jeg hatt 3 hovedkort fra og aldri noen problemer. Dersom jeg skal ha nytt hovedkort i dag vil jeg kjøpe dette kortet fra Abit.

Acer skjermen erl litt billig. Husk skjermen er den du sitter og stirrer på hele tiden. Kan være fornuftig med god kvalitet der. Det er tre ting som kjennetegner en god skjerm: høy kontrast, lav responstid og høy lysstyrke. Denne skjermen fra Samsung gir mer for pengene og vil være litt snillere med øynene dine.

Min Typhoon kjøler bråker noe. Selv med en god vifte blir det endel sus fordi luften blåses rett ned på kortet. Dersom du velger en "tårn" løsning blir lyden noe lavere. Jeg byttet Typhoon ut (den står i en eldre PC nå, men er på vei til reservedels kassen) med denne kjøleren fra Noctua og både temperatur og støy ble lavere.

Skal jeg være litt ekstra pirkete synes jeg du burde ha like store harddisker og overveie RAID løsninger. Med RAID kan du velge mellom høy ytelse, eller høy sikring av data. Med flere disker kan du få begge deler!

Mine forslag vil jo koste et par ekstra tusenlapper, men prisene kan jo endre seg litt inntil Intel (hihi) kutter prisene på CPUene sine. Uansett, du får stortsett det du betaler for.

Lenke til kommentar

Aha, da skjønner jeg litt mer av sli. Kunne jo hende det blir aktuelt så da ville det vært kjedelig å sitte med feil kombo.

Fiksa på hovedkort og harddisk(aldrig brukt raid men leste litt om det og kan jo være kjekt). Resten får jeg tenke litt på i morra, nå kaller herr blund.

Lenke til kommentar

Nå har ikke den slemme guden noen store planer om overklokking da, så er ikke 680 SLI temmelig overkill? Vil tro det er bedre å gå for et X975 istedet, feks Asus P5W Deluxe eller P35, feks Asus P5K Deluxe. Med mindre SLI er et must da, men det finnes fortsatt langt billigere alternativer enn 680 SLI der ute. Ville si at det i dette tilfellet ville vært bedre å spare noe penger på HK og heller legge mer i skjermen, feks 22" fra Samsung som det snakkes om lenger opp her.

Kan nok også være en god ide å gå for en av de nye dual-core prosessorene som Intel lanserer nå snart med 1333FSB fremfor Q6600, ettersom disse skal gjøre det bedre i spilling. Er godt mulig støtten for quad-core blir bedre i spill etterhvert, men pr idag gir de ikke noe bedre ytelse i spill enn dual-core. Faktisk gir Q6600 heller noe dårlige spillytelse enn E6600 (selvom det ikke er mye det er snakk om). Anandtech.com testet derimot E6750 (som er en av de nye 1333FSB prosessorene), og den ga noe bedre ytelse i alle spillene de testet (mener jeg å huske) og i Oblivion dro det fra alt og alle.

Lenke til kommentar
Hva med å bytte til den samsung skjermen og bytte til dette hovedkortet?

Begynner bli dyrt med samsung skjermen uten å skjære ned på noe. Er den forresten så veldig mye bedre?

9060091[/snapback]

Skjermen skal være veldig bra ja, og spør du meg er det langt bedre å spare penger på hovedkort enn på skjerm. Skjermen kommer du til å ha leeenge, mens hovedkortet har begrenset levetid med tanke på fremtidige oppgraderinger. Så lenge du ikke skal klokke noe særlig er det tull spør du meg å gå for et hovedkort i klassen 2000kr pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...