Gå til innhold

Stillegående spill PC 10-15000

Anbefalte innlegg

Retningslinjer :p

*Støy/Kjøling/Strømforsyning: Meget viktig. Forventer ikke at maskinen er lydløs, men vil ikke ha en jumbojet. Den må også tåle en varm sommer og ikke "svette" under press :yes:

*Amd/Intel: Spiller liten rolle. Leser at prisene på visse intel prosessorer synker etter 22 juli så dette kan godt tas med i evt anbefalinger.

*Ram/Harddisk: Minimum 2gb ram og 500gb harddisk. Gjerne dobbelt av minimum. En liten separat kjapp harddisk til operativsystem hadd vært kjekt så sant de ikke koster flesk.

*Overklokking: Ingen planer om det, men er ingen bakdel hvis muligheten er der.

*Diverse: Trenger trådløst nettverks kort. Lydkort, tastatur, mus er ingen nødvendighet. Har en skjerm men den er så gammel nå så en ny hadde vært greit. Sprenger en eventuell skjerm budsjettet er det greit da den kan kjøpes senere.

Har svært liten peil på ting som "så mye minne på skjermkortet er unødvendig med en slik skjerm" typen ting. Der kommer dere inn :thumbup:

Så, en så bra maskin som mulig, med komponenter som står i forhold til hverandre. Tar mer enn gjerne "nest best" hvis muligheten til oppgradering i fremtiden er der. Best koster jo gjerne mer enn det smaker uansett.

Noe tips/forslag? Handlevogn

Endret av OndGud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

e6600

ca 1700kr

2gb ram cl-4-4-4-12

seagate disk var vist knyst stille

psu kjøp mist 500, slageren.

hovedkort asus 775, har ram lås, gode oc muligheter.

skjermkort 8800gts 320mb,evt 1000kr mer for mer ram.

skjerm? hva vil du ha, widescreen ser ikke bra ut alltid, hvis det ikke er støtte for det

kabinet kan du finne selv. etter du har bestemt det for butikk.

synes netshop.no kan være gunstig å prøve ut.

Lenke til kommentar

Gikk litt berserk og slengte sammen diverse deler jeg enten leste eller synes var greie. Vogn

Det eneste jeg gentlig har bestemt meg for er prosessoren(venter da til prisen synker), om resten av tinga "rimer" bra med den er jeg ikke sikker på.

Ser mye Asus når det gjelder hovedkort, men er de bedre enn det jeg har i vogna?

Skjerm tror jeg at jeg venter med, men skulle jeg gitt en pekepin så noe slikt, er ikke altfor kravstor egentlig.

Så, noen kommentarer til hva som brude byttes ut og hva mer trenger jeg? Som nevnt, prosessoren er det eneste jeg har bestemt meg for.

Edit:

Stemmer det at hvis jeg i fremtiden ville hatt ett skjermkort til så må jeg bytte hovedkortet? Blir grå i håret av detta, siste jeg kjøpte pc var en ferdigpakke :blush:

Tror jeg hadde feil link først, funker det nå?

Endret av OndGud
Lenke til kommentar
Gikk litt berserk og slengte sammen diverse deler jeg enten leste eller synes var greie. Vogn

Det eneste jeg gentlig har bestemt meg for er prosessoren(venter da til prisen synker), om resten av tinga "rimer" bra med den er jeg ikke sikker på.

Ser mye Asus når det gjelder hovedkort, men er de bedre enn det jeg har i vogna?

Skjerm tror jeg at jeg venter med, men skulle jeg gitt en pekepin så noe slikt, er ikke altfor kravstor egentlig.

Så, noen kommentarer til hva som brude byttes ut og hva mer trenger jeg? Som nevnt, prosessoren er det eneste jeg har bestemt meg for.

Edit:

Stemmer det at hvis jeg i fremtiden ville hatt ett skjermkort til så må jeg bytte hovedkortet? Blir grå i håret av detta, siste jeg kjøpte pc var en ferdigpakke :blush:

Tror jeg hadde feil link først, funker det nå?

8998336[/snapback]

[/quot/]

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Hehe, jo slik kan det gå når man slenger sammen noe på jobben midt på natta :whistle: , fjerna xfx kortet nå.

Tok den raptor x disken fordi den fikk grådig mye skryt i en artikkel jeg leste. Nå skal den strengt tatt bare brukes primært til operativsystem og slikt så jeg kunne kanskje klart meg med en mindre.

Hovedkortet er kanskje ikke det billigste, men er det noe rimeligere å anbefale? Hvordan ser man forresten om det støtter sli, sliter litt med det.

Trenger også noen tips om ekstra kjøling er nødvendig og evt hva som er noe greie på.

Lenke til kommentar

Ah ok, takker for info.

Følgende 2 linker er slikt som forvirrer meg til de grader. Eneste forskjellen jeg kan se på disse er en bokstav og ett tall i navnet(ds4 vs dq6) og prisen, resten ser identisk ut.

ds4

dq6

Jo, den dyre har lenger garanti, men kan det være årsaken?

Lenke til kommentar

Vifte på hovedkort = bråk.. Bytt iallefall ut hovedkortet i den handlekassa.

Edit:

Dualfan = dobbelt bråk.. :)

Edit2:

Gå for disken du selv valgte også. Samsung har rykte for å være stillegående. Kanskje OS disken også skulle vært en liten 7200disk. 10000diskene bråker mer.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
= bedre kjøling

9006722[/snapback]

Kan så være, men du kobler ikke opp en deltavifte til et system som skal være stillegående heller.

Gå for en PSU med en 120mm vifte, eventuelt en 140mm. Det kan se ut til at den her har 2 80mm, og det vil iallefall ikke jeg stille meg bak å si at "dette blir stillegående".

Lenke til kommentar

Noen små justeringer på vonga nå, bytta os harddisk, la til skjerm for morro skyld, cpu kjøler og en dvd leser. Er ett halvt hår under 15 laken fremdeles :thumbup:

Tenkte jeg kunne skjære ned litt med ett annet hovedkort, tenker da på ds4 saken som er nevnt overnfor. Men så ser jeg noe rart igjen da heh. Komplett lister kortet som ddr2 mens i prisguiden står det ddr3(en link til kortet sier ddr2, så er dette en trykkleif, og i så fall hvor?).

Komplett

Prisguiden

Er det noe i vogna nå som absolutt burde byttes ut? Noe jeg har glemt?

Kan dette være ett alternativ til rammen jeg har i vogna? Tenker da hvis noe skulle slenge Vista i fleisen på meg.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Noen forandringer på Vogna.

Begynner bli rimelig fornøyd. Det jeg lurer mest på nå er egentlig kabinettet. Sikla på p190 men den er jo grådig dyr. Kanskje legge til noen høytalere og samlet mus+tastatur hvis noen rimlige alternativer er å anbefale.

Lenke til kommentar

Har ett spm some sikkert kvalifiserer til ukas noob men det får ikke hjelpe. *Kremt* Funker dvd brennere som cd/dvd lesere også? Altså, klarer man seg med bare brenneren?

Har en dvd leser i vogna men funker en brenner like bra så er det jo liten vits å ikke ta en brenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...