guggen45 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hallo. Prøver og sette opp et MSI hovedkort med en 1600XP+ Når jeg bruker standard oppsett går hovedkortet i 1050 men når jeg bruker avansert i bios får jeg bare feilmeldinger og får ikke installert windows pluss masse andre feil. Da viser også oppstarten at jeg har en AMD 1600XP+ Kjenner godt til Abit hovedkort men tenkte nå at jeg skulle prøve et MSI hovedkort. Men her kom jeg til kort. Kan noen hjelpe meg. Er de noen andre ting som jeg må ta hensyn til. Hvordan setter jeg opp CPU BIOS info på dette kortet. Hilsen Kåre Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Beklager at jeg glemte hele navnet på hovedkortet. De er som følger MSI K7T-266-PRO-RU Raid Hilsen Kåre Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hei. Jeg skulle til å kjøpe samme kort. Men fikk høre at butikken hadde fått samtlige i retur. Men at de hadde funnet en løsning på problemet. De fleste problemene forsvant ved å øke volten til ram noe. Sepesielt på registrert ram. Jeg kjøpte heller ASUS A7V266-E Lykke til.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Har samme hk og cpu som deg. Mitt har jeg ikke hatt problemer med, bortsett fra et nettverkskort som hket definitivt ikke likte noe særlig (SMC TXetellerannet). Kjører ikke noe avansert innstilling (HighPreformance?) i bios bortsett fra cas2 på rammen. HighPref kan uansett være ustabil.... Du må sette rammen til 133 i bios for å få full hastighet. Jeg har flashet til nyeste bios. Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Hva hastighet får du på CPU din da. Hilsen Kåre Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Har du kraftig nokk strømforsyning? 300W er anbefalt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 21:11, guggen45 skrev:Hva hastighet får du på CPU din da. Jeg får whatever etter å ha låst den opp, men den boota på 1400 etter jeg satt ramFSB til 133 (fra 100). Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Gå inn i "Hardware Monitor Setup" i Bios og sett CPU FSB Clock til 133, lar du Ram stå på HCLK eller SPD vil den kjøre på 133MHz når "bussen" kjører 133. Eg har fått et problem med: "PCI Universal Serial Bus" som står åpen - med ?. Min IBM 75 GXP disk tok kveld, bruker nå en 1.2 Giga Conner disk og Norsk Win 98 fra høsten 98, (får ny 60GB av annet merke til neste år?)har formatert og installert noen ganger. Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har 340 watt strømmforsyning i kasse. Tror kassa heter Chif (Blå farge) Hilsen Kåre Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg trodde dette var et bra kort. Kortet fikk jo så skryt i PC World Har satt sammen snart 30 PC med Abit og ASUS kort,ønsket og prøve noe nytt. Dette kortet skulle jo være så bra. Tar imot all info fra dere ute med den største respekt da jeg er på meget tynn is når de gjelder dette hovedkortet MERK !!!!!!!! Ønsker ikke og overklokke CPU bare jeg får CPU til og virke på 1.4 GHz (STABILT) Beklager skrivefeilene mine her da jeg har store lese/skrivevansker ,men bruker PC min til og skrive på. Mange takk. Hilsen Kåre. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 så ikke så mange skrivefeil jeg da :smile: tror nok det er flere på forumet som sliter mere enn deg! [ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-29 23:20 ] Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Guggen siden du har vært inne i "Advanced Bios" og justert er det kanskje best og gå til "Default Bios" og gjøre hele oppsettet på nytt i Bios. Gå då til posten eg nevnte over for å få CPU Bus på 133 fra 100 som er default, ellers lar du det meste være som foreslått/auto fra Bios, då blir prosessor oppgitt til XP1600. Maskina mi funker OK, bortsett fra USB etter at min IBM disk med 98SE gikk til pises, kanskje en bugg i 1. utgava av norsk win 98 som eg har nå. Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Kjøp: "Soyo SY-K7V (Dragon Plus!): Well-Deserved Winner!" Les test: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q..._nforce-11.html Jeg er VELDIG fornøyd med det kortet :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
xeon Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg er meget fornøyg med mitt MSI hovedkort, den eneste negative erfaringen jeg har er at hovedkortene kan trenge en bios oppdatering. Til Kåre så vil jeg si at du bør stille til default bios et eller annet og så skri opp fsb til 133... Mvh, Roger Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Har hatt dette hovedkortet(MSI K7T Pro2RU) i ca en måned nå. Har FSB-clocka og kjørt min XP1600+ som XP1800+. Kjører helt stabilt. Men får ikke til å boote med High Performance Defaults eller hva det heter. Får kun blåskjerm. Noen som har noen gode råd å gi meg her? Får heller ikke kjørt CPU som XP1900+, blåskjerm her også. Vil det hjelpe å øke volten? Fortsatt GOD JUL.... cocheeze Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Er mange som har problemer med dette kortet og High Performance-settingsa, av en eller annen grunn. Det er lurere å stille inn tinga sjæl, instilling etter instilling til du får ok RAM-timings og riktig FSB osv. Er da ikke så vanskelig, en liten kikk i den gode manualen som følger med and you're done om du ikke forstår alt med en gang! Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Problemene med High Performance-settingen i BIOS på MSI kortet tror jeg har med at ikke alle minnebrikker takler dette helt bra... de får virkelig kjørt seg. Ellers kan jeg bare gi samme rådet som en tidligere har gjort her... Sett BIOS instillingene til default og endre så FSB fra 100 til 133. Dette skal funke fint... Hvis ikke tror jeg minnebrikkene dine bør byttes - det er høyst sannsynlig at det er de som lager problemer. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 MÅ si meg enig med de andre her i forumet om at en bør stille manuelt, fikk ikke noe problemer med high performance jeg, men broren som har kliss lik maskin bortsett fra ram'en fikk blåskjerm og hele pakka! Så vi stilte inn det hele manuelt og nå har maskina gått stabilt siden det! Lønner seg oxo på det sterkeste å oppdatere BIOS, det fikk jeg merke (300 3dmarks mer!) Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Nå fungere kortett meget bra da jeg kun forandret fra 100MHz til 133MHz Mange takk for megahjelp fra dere der ute. Riktig Godt nytt år til dere alle sammen. Hilsen Kåre Lenke til kommentar
airguard Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Quote: On 2001-12-29 21:42, HAG skrev:Gå inn i "Hardware Monitor Setup" i Bios og sett CPU FSB Clock til 133, lar du Ram stå på HCLK eller SPD vil den kjøre på 133MHz når "bussen" kjører 133. Eg har fått et problem med: "PCI Universal Serial Bus" som står åpen - med ?. Min IBM 75 GXP disk tok kveld, bruker nå en 1.2 Giga Conner disk og Norsk Win 98 fra høsten 98, (får ny 60GB av annet merke til neste år?)har formatert og installert noen ganger. du må hente ned disse driverne:NEC USB 2.0 Driver (Beta Driver) til PCI universal bus disse får du her: http://www.msi.com.tw/support/driver/others.htm virker bra for meg men kan selfølgelig bli et problem for andre. Forøvrig er jeg meget fornøyd med mitt msi pro 2ru kort OBS!!!!!!! du må ha bios version nr 3.3 for at dette fungerer. airguard [ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-01-03 20:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå