Gå til innhold

Posten og feil postnr?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tror dette er rett kategori, men ber om at administrator flytter denne hvis jeg tar feil :)

Så til saken, jeg venter endel pakker ifra utlandet. Men jeg ser nå i ettertid at jeg har blingset og registrert meg med feil postnr. Det er bare det ene tallet som er feil, alt annet med adressen stemmer. Blir pakkene da sendt automatisk i retur? Kan jeg kanskje ringe posten og gjøre de obs på det? Fikk en aldri så liten klump i magen når jeg la merke til dette nå..

Om noen vet noe om hvordan jeg går frem med dette, så setter jeg stor pris på det!

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Hvis adressen og navnet ikke matcher det som står på pakken, skal personalet på Posten automatisk se etter den rette adressen.

Om du har kollinummerene, kan du sikkert gjøre Posten obs på dette, ved å ta en telefon.

Desverre (for deg :p) har jeg ikke vært borti dette før, så kan ikke si noe sikkert.

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke i posten, så jeg kan ikke garantere noe men sansynligvis blir pakken først sendt til feil postområde, dersom det feile nummeret du faktisk bruke eksisterer. Dette fordi de i første omgang sorterer etter postnummer.

Etter pakken kommer fram der vil sansynligvis feilen oppdages og postnummer rettes, og sendes riktig sted. Jeg tviler sterk på at pakken går i retur om resten av adressen er riktig, spesiellt om det er riktig by skrevet på.

Med andre ord kan du sansynligvis regne med noen dagers unøvendig forsinkelse, men neppe retur til avsender. Jeg har mer enn èn gang motatt post fra venner der de ikke har brukt postnummer i det hele tatt, så jeg kan tenke meg at postvesenet ikke er HELT handicappet uten å ha riktig nummer ;)

EDIT: Jeg husket akkurat nå at jeg fkaitks har en direkte erfaring med dette. en pakke fra innen norge ble sendt til feilt postnummer. Det var bare siste sifferet feil, så den ble sendt til et postkontor noen kilometer unna i stedet for til mitt lokale. Den gikk jeg da der og hentet faktisk.... usikker på om den kunne risikert å gå i retur om jeg ikke avhentet den på de to ukene eller hva det nå er du har å hente pakker på.

Det jeg ville si er at du kan for sikkerhets skyld ringe til det riktige postnummeret (i tilfelle det faktisk eksisterer), og sjekke om pakken er kommet fram der evt. Har du kollinummer så er det jo bare å spore pakken normalt selvfølgleig :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg oppga feil postnummer en gang og fikk en pakke tilsendt et annet postkontor i samme by (Oslo). De sendte ut hentelapp som vanlig, med rett postnummer. Jeg måtte ned på postkontoret der og hente den, eller bestille omadressering av pakken.

MEn posten er stort sett flinke til å finne frem. En kopis av meg fikk et kort adressert til [fullt navn], Det hvite huset på Kambo, Moss uten postnummer. Det er mange hvite hus på Kambo :p

Endret av enden
Lenke til kommentar

Jeg bestilte nylig fra Netshop, og selv om jeg endret adresse hos dem sist jeg flyttet, så hadde de fortsatt det gamle postnummeret (i kundeinfo sto det riktig postnummer, men ikke under leveringsadresse). Sjekket med nettspor. Denne ble først sendt til mitt gamle postkontor, sendt i retur til hovedpostterminalen og deretter sendt til mitt nåværende postkontor. Pakken ble sendt samtidig som en pakke fra Komplett (mandag). Pakken fra Komplett ankom tirsdag, pakken fra Netshop på fredag.

Lenke til kommentar
Ah dette er betryggende :) Får håpe det ordner seg, er faktisk 24 pakker :p

8972286[/snapback]

Når det er en såpass stor mengde, så kan du jo alltids sende en liten e-post til Posten Kundeservice, og gjøre dem oppmerksom på det. Så unngår du kanskje store forsinkelser, hvis varen f.eks. sendes feil sted i landet først.

Lenke til kommentar

Fikk til og med et brev fra ei venninne i Tyskland som hadde glemt å føre på "Norway". Hadde da en postadresse som ikke akkurat er kjent i utlandet (Oslo f.eks. ville de fleste tyskere ha kjent til). Men brevet kom fra det men bare en liten beskjed på fra det tyske postvesenet om å huske landet neste gang :) Så tror det meste kommer fra uansett ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...